مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: خودرو و تمهیدات لازم به صورت نامحسوس در دو شیفت کاری در این نقاط در چهارشنبه آخر سال مستقر می‌شود.
کد خبر: ۷۲۶۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ 16 March 2019

تابناک فارس به نقل ازباشگاه خبرنگاران: محمدهادی قانع در نشست خبری باعنوان چهارشنبه آخر سال به اقدمات پیش بینی شده برای مقابله با چهارشنبه پایان سال اشاره و خاطرنشان کرد: اقدمات پیشگیرانه با توجه به تجربیات سال گذشته‌های گذشته با هماهنگی ادارات در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: ارتقای آگاهی شهروندان، مدیران، مدارس سطح شهر و گروه‌های هیجانی جامعه و همچنین آمادگی تمام ایستگاه‌های عملیاتی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه هیچگونه ترقه‌ای ایمن نیست و انواع انفجاری آن باعث بروز حوادث جبران ناپذیری می‌شود، عنوان کرد: بعضی از ترقه‌ها به شنوایی افراد آسیب وارد می‌کند و برخی نیز

قانع با تاکید بر اینکه ترقه بی‌خطر وجود ندارد به راه‌اندازی کمپیین نه به "چهارشنبه سوری خطرناک" اشاره و گفت: این کمپین در سراسر ایران در حال اجراست.

وی ادامه داد: اگرچه امری آرمانی است که در چهارشنبه سوری آتش روشن نشود، اما کمپین “نه به چهارشنبه سوری خطرناک” موثر است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز همچنین از آماده سازی بیش از ۶۰ مدرسه در پیشگیری از حوادث احتمالی پایان سال اشاره و بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از والدین می‌توانند با آموزش‌های لازم مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند.

قانع خاطرنشان کرد: در چهارشنبه سوری سال گذشته یکهزار و ۳۳۷ تماس با مرکز ۱۲۵ آتش‌نشانی شیراز گرفته شد که ۶۸ مامور انجام و ۴ نفر مصدوم شدند.

وی یادآور شد: بسیاری از حوادث چهارشنبه پایان سال پیش از این شب رخ داده که عمده آن‌ها ناشی از
ساخت ترقه‌های انفجاری بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: بیش از ۸۰ آتش‌نشان داوطلب در جمعه گذشته برای کمک به چهارشنبه پایان سال اموزش دیدند.
علی‌رغم اینکه ۳۵ نفر از فرماندهان بازنشسته شدند با تمهیدات و اموزش‌ها، برای چهارشنبه پابان سال آمادگی کامل داریم.

قانع همچنین خواستار توجه و پیشگیری از حریق‌هایی شد که معمولا با روشن کردن شمع بر سر سفره‌های سال تحویل حادث می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار