کد خبر: ۷۲۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵ 14 March 2019
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظارت بر عرضه محصولات غذایی و بهداشتی این استان در ایام نوروز تشدید می شود و با متخلفان در این زمینه برخورد می شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ابراهیم نعیمی اظهار داشت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده نواقص بهداشتی در خصوص صنف خوار و بار فروشی، سوپر مارکت و فروشگاه های عرضه مواد غذایی با مرکز ملی پاسخگویی 190 وزارت بهداشت تماس حاصل نمایند.
 
 نظارت بر عرضه محصولات غذایی و بهداشتی در نوروز تشدید می شود

وی افزود: پیشنهادات مردمی، درخواست ها و شکایات جهت بهبود شرایط بهداشتی در مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی، ارتقا بهداشت فردی و اخذ کارت بهداشت و گواهینامه آموزش بهداشت اصناف برای متصدیان از برنامه های کنترل بهداشت مواد غذایی است.
نعیمی ابراز داشت: عرضه و استعمال مواد دخانی (قلیان و سیگار) در اماکن عمومی و فروش مواد دخانی به افراد زیر 18 سال کاملا ممنوع است.
وی تصریح کرد: نگهداری نامناسب و حمل و نقل غیر اصولی مواد غذایی و در شرایط غیر بهداشتی، عرضه مواد غذایی فله ای یا بسته بندی شده صنعتی با تاریخ مصرف مخدوش یا تاریخ مصرف گذشته، وجود جسم خارجی در مواد غذایی، زنگ زدگی و بادکردگی در غذاهای کنسرو شده می تواند سلامت مصرف کننده را به خطر بیندازد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: کنترل بهداشت ابزار و تجهیزات، تهیه و آماده سازی مواد غذایی، استفاده مواد فسادپذیر در یخچال و فریزر و سردخانه در دمای استاندارد، استفاده از ظروف کاملا بهداشتی، تهویه مناسب های انبار و محل های پخت کنترل بو و آلودگی های محیطی می تواند از بروز بیماری های منتقله از راه آب و مواد غذایی جلوگیری نماید.
نعیمی بیان کرد: رعایت بهداشت فردی، بهداشت ساختمان و فضای کار؛ رعایت بهداشت در ابزارآلات و تجهیزات و اصول مناسب در پخت، نگهداری و توزیع مواد غذایی از الزامات حفظ بهداشت است.
معاونت بهداشت دانشگاه یاسوج بیش از 2 هزار و 500 نیروی انسانی، 70 مرکز بهداشتی درمانی، 350 خانه بهداشت روستایی، 50 پایگاه بهداشتی و بیش از 13 مرکز تسهیلات زایمانی شبانه روزی یکی از حوزه ها در راستای تامین سلامت مردم در استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار