نخستین جشنواره ملی بادام کوهی با شعار فسا را سرسبز کنیم برگزار شد.
کد خبر: ۷۲۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹ 12 March 2019

تابناک فارس به قنل از صدا و سیما: نخستین جشنواره ملی بادام کوهی با هدف معرفی و ثبت گونه بادام کوهی به عنوان گونه گیاهی سازگار با شرایط آب و هوایی شهرستان فسا برگزار شد.
مرادی دبیر جشنواره گفت: معرفی بادام کوهی به عنوان یکی از محصولات مهم منطقه و جذب گردشگر، از اهداف برگزاری این جشنواره بود.
مسئول دبیرخانه ذخایر ژنیتک سازمان تحقیقات و ترویج جهاد کشاورزی کشور هم در این جشنواره گفت: طبیعت منطقه میانجنگل و بادام کوهی فسا به عنوان تنها پایگاه حفظ و نگهداری ژنتیک گونه‌های بادام کوهی در کشور است.
بردبار افزود: بادام کوهی با توجه به تنوع گونه ایی و توان اکولوژیکی بالایی که دارد می تواند از نظر منظر و فضای سبز، حفاظت آب و خاک و منبع درآمد اقتصادی به خانوار‌های منطقه که مردم هستند کمک ویژه کند.
رئیس منابع طبیعی و ابخیزدارای شهرستان فسا هم با بیان اینکه بادام کوهی به علت مقاومت در برابرکم آبی بهترین گونه گیاهی برای کشت در مراتع این شهرستان است افزود: منطقه میان جنگل حدود صد هزار هکتار وسعت دارد، که بیش از ۵۰ هزار هکتار آن بادام کوهی است.
کشاورزیان ادامه داد: در سال‌های اخیر بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی فسا با بذر بادام کوهی، کوپه کاری شده و قرار است تا پایان سال ۵ هزار اصله درخت جنگلی و بادام کوهی دیگر در ۱۰۰ هکتار از منابع طبیعی شهرستان فسا غرس شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار