دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: از شروع اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر در شیراز، تعداد 569 نفر معتاد حاد و پُر خطر و کارتن خواب شناسایی و به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
کد خبر: ۷۲۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳ 12 March 2019

محمدرضا ابراهیمی در حاشیه بازدید از اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر در شیراز گفت: در پنج روز اخیر 569 معتاد متجاهر در شیراز ساماندهی و به مراکز درمان اعتیاد منتقل که در این میان 27 نفر معتاد متجاهر زن نیز جهت سیر مراحل درمان به مراکز پیش بینی شده انتقال داده شدند.

وی افزود: طرح نوروزی ساماندهی معتادان متجاهر در محله‌ های سنگ سیاه، بیات، سهل آباد، ده پیاله، کوزه گری و شهرک سعدی آغاز شده است که تیم پلیس برای شناسایی و دستگیری افراد معتاد متجاهر اقدام می نماید.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس اظهار داشت: با ساماندهی معتادان کارتن خواب و متجاهر در سطح شهر شاهد کاهش میزان جرائم خُرد از جمله سرقت‌ها خواهیم بود.

ابراهیمی گفت: معتادان متجاهر به مدت 3 ماه در مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان ماده 16 قانون و همچنین مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد که در قالب تبصره 2 ذیل ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر پیش بینی شده اند، بطور کاملاٌ رایگان نگهداری و درمان می شوند.

این مقام مسئول در استان فارس بیان داشت: قطعاٌ در مبارزه با مواد مخدر و ساماندهی معتادان متجاهر اولویت با مکان‌هایی است که این افراد حضور بیشتری دارند، در همین راستا از شهروندان درخواست می‌کنیم که نیروی انتظامی را در ساماندهی این افراد از سطح شهر کمک کنند.

وی افزود: اعتیاد در رأس بسیاری از آسیب‌ها و مُعضلات اجتماعی است و راه حل آن اقدام عمومی و همگانی است و نیازمند عزم و اراده ملی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در ادامه به بیان اولویت‌های مربوط به حوزه مبارزه با مواد مخدر پرداخت و گفت: اولویت راهبردی ستاد مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری است و در این راستا همه نهادها می‌بایست فعالیت کنند زیرا این مسیر راه سخت و بی بازگشت است.

محمدرضا ابراهیمی ادامه داد: اولویت کوتاه‌ مدت ستاد مبارزه با مواد مخدر، ساماندهی معتادان متجاهر است زیرا حضور آن ها در خیابان های شهر احساس امنیت و آرامش در جامعه را از بین می‌برد.

این مقام مسئول اظهار کرد: نهاد‌های مقابله‌ای می‌بایست تلاش کنند تا از ورود و توزیع مواد مخدر در سطح استان جلوگیری کرده و از سوی دیگر سایر نهادها ‌باید تلاش کنند تا اقدامات پیشگیرانه خود را در این خصوص توسعه دهند.

ابراهیمی در خصوص فعالیت‌های مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده 16 و سایر مراکز درمان اعتیاد، گفت: به جزء سم‌زدایی، از دیگر وظایف این مراکز ایجاد صیانت اجتماعی است و می‌بایست در طول مدت درمان به افراد مهارت یاد داده و آنها را با مهارت‌آموزی وارد جامعه کرده و از آن‌ها حمایت کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا همه افرادی که گرفتار اعتیاد هستند به زندگی عادی بازگردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار