نوذر امامی در هفتاد و هفتمین جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر شیراز با انتقاد از پیچیدگی شیوه‌ی محاسبه عوارض در شهرداری شیراز، اظهار داشت: وقتی من به عنوان عضو شورای شهر نتوانم عوارض یک پرونده را محاسبه کنم، آیا می‌توانیم توقع داشته باشیم شهروندان عادی بتوانند عوارض خود را محاسبه کنند و بدانند چقدر و برای چه به شهرداری هزینه پرداخت کنند؟
کد خبر: ۷۲۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 12 March 2019

تابناک فارس به نقل از ریواس جنوب:نوذر امامی در هفتاد و هفتمین جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر شیراز با انتقاد از پیچیدگی شیوه‌ی محاسبه عوارض در شهرداری شیراز، اظهار داشت: وقتی من به عنوان عضو شورای شهر نتوانم عوارض یک پرونده را محاسبه کنم، آیا می‌توانیم توقع داشته باشیم شهروندان عادی بتوانند عوارض خود را محاسبه کنند و بدانند چقدر و برای چه به شهرداری هزینه پرداخت کنند؟

وی با اذعان به اینکه این موضوع در کمیسیون معماری و شهرسازی نیز مطرح نشده، تأکید کرد: با این وضعیت من به عنوان نماینده مردم چطور می‌توانم اینجا رأی موافق یا مخالف بدهم و برای تمام شهروندان تصمیم بگیریم؟

به اعتقاد امامی محاسبات عوارض می‌بایست تا حد امکان ساده شود تا شهروندان به طور شفاف بر تمامی حقوق و تکالیف خود در قبال شهرداری اشراف داشته باشند.

این عضو شورای اسلامی شیراز در واکنش به اظهارات مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری مبنی بر اینکه تاکنون از مردم عوارض اخذ نشده، تصریح کرد: باید بگویم که اینقدر آش شور شده بود که صدای آشپز هم درآمد! در واقع هیچ کس نیامد عوارض خود را پرداخت کند وگرنه شهرداری می‌گرفت!

** شما مدل محاسبه در تهران را ببینید!
در ادامه مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز با تأکید بر اینکه ساده‌ترین مدل ممکن برای محاسبه مدنظر قرار گرفته، تصریح کرد: در این مدل تنها یک عدد باید در یک ستون ضرب شود و من نمی‌دانم کجای این مدل پیچیده است که دوستان می‌فرمایند.

امید گستاسبی اضافه کرد: من پیشنهاد می‌کنم شما مدل محاسبه شهرداری تهران را ببینید؛ من خودم متوجه مدل شهرداری تهران نشدم و اینجا می‌گویم اگر یکی از شما اعضای شورا هم متوجه آن شدید ما مدل شیراز را تغییر می‌دهیم.

** خدا به داد بقیه شهرها برسد!
اما احمدرضا دستغیب رئیس شورا در واکنش به توضیحات گشتاسبی مبنی بر اینکه مدل محاسبات در شهرداری شیراز یکی از ساده‌ترین مدل‌های کشور است، به طعنه گفت: «پس خدا به داد بقیه شهرها برسد!»

بر پایه این گزارش، در پایان این دستور کار اعضای شورا تصمیم گرفتند مصوبه ۱۷ مهرماه شورای اسلامی در خصوص محاسبه هزینه‌های خدمات صدور پروانه ساختمانی باغات را برای بررسی بیشتر و اصلاح، به کمیسیون‌ها ارسال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار