مدیر دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات علوم پزشکی شیراز از راه اندازی نرم افزار رسیدگی به شکایات در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۷۲۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 12 March 2019

تابناک فارس به نقل از مهر: دومین گردهمایی رابطان رسیدگی به شکایات مراکز تحت پوشش دانشگاه در سال ۹۷، با هدف سرعت بخشیدن در امر پاسخگویی به شکایات و ارتقای سطح رضایتمندی کارکنان و مراجعان برگزار شد.

مدیر دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه ضمن ارائه عملکرد و فعالیت‌های این واحد در سال ۹۷، بر استفاده قانونی و درست از اختیارات و قدرت سازمانی و رعایت دقیق قوانین و مقررات در خدمت رسانی به مراجعان از سوی کارکنان و رابطان بازرسی دانشگاه تاکید کرد.

محمدعلی قادری اردکانی شفاف سازی مستندات و تلاش برای احقاق حقوق مراجعان، تقویت ارزش‌های اخلاقی، اسلامی و اجتماعی در محیط کار، حسن رفتار و برخورد مناسب با مراجعان و همکاران، پرهیز از تبعیض و رعایت عدالت و انصاف در برخورد با شاکیان و متشاکیان مراجعه کننده، توجه به درخواست‌های معقول و قانونی مراجعان و تلاش برای برآورده کردن آن، ارائه راهنمایی و اطلاعات لازم به مراجعان با هدف سهولت انجام امور آنان را از جمله وظایف کارکنان و رابطان بازرسی دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد.

او آشنایی با نرم افزار رسیدگی به شکایات و مرور اصول رسیدگی به شکایات را از محورهای این گردهمایی بیان کرد و افزود: مقرر شد نشست‌های رابطان رسیدگی به شکایات مراکز تحت پوشش دانشگاه با هدف ارتقای سطح توانمندی‌ها و به روز بودن و سرعت بخشیدن در امر پاسخگویی و رسیدگی به شکایات، از سال آینده به صورت فصلی برگزار شود.

مدیر دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه ادامه داد: برای افزایش سرعت و دقت نظر در امر پاسخگویی به شکایات و الکترونیکی شدن آن، نرم افزاری طراحی و راه اندازی شده که در آن تمامی فرآیندهای ثبت شکایات، رسیدگی به شکایات و کنترل و بررسی پرونده از سوی مسؤولان و رابطان رسیدگی به شکایات انجام می‌شود.

قادری یکی از دلایل منطقی شدن و بهینه شدن شکایات و رسیدگی‌ها را ثبت در محل دانست و گفت: برای رسیدن به این سیاست گذاری، نرم افزار پاسخگویی به شکایات می‌تواند کمک کند.

او در این گردهمایی ضمن ارائه توضیحاتی در زمینه جایگاه رابطان، خصوصیات بازرس و آسیب‌های مربوط به یک بازرس، گفت: اصول رسیدگی به شکایات شامل اصول اخلاقی و فنی است که رابطان بازرسی مراکز تحت پوشش دانشگاه موظف به رعایت آن هستند.

این گردهمایی با حضور حدود ۹۰ رابط بازرسی مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

شهروندان و کارکنان دانشگاه می‌توانند در صورت شکایت از مراکز بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با مراجعه به سایت دانشگاه و مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، فرم طرح شکایات را تکمیل کرده و مورد شکایت خود را به اداره بازرسی دانشگاه ارسال کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار