عبدالله رزاق‌منش از اعلام نرخ مصوب آجیل و خشکبار شب عید در شیراز خبر داد و با تاکید بر اینکه کلیه ۲۰۰ واحد تحت پوشش این صنف ملزم به رعایت این نرخ هستند، اظهار داشت: هر کیلو آجیل چهار مغز درجه یک تا درجه سه (۲۵۰ گرم ژاپنی شور، کدو ۲۵۰ گرم، مغز بادام ۲۵۰ گرم و پسته شور ۲۵۰ گرم) به ترتیب به قیمت ۱۲۴ هزار تومان، ۱۱۰ هزار تومان و ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
کد خبر: ۷۲۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷ 11 March 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم:عبدالله رزاق منش  افزود: هر کیلو آجیل ۶ مغز درجه یک تا در جه ۳ ( ۲۰۰ گرم ژاپنی شور، ۲۰۰ گرم کدو، ۲۰۰ گرم مغز بادام، ۲۰۰ گرم پسته، ۱۰۰ گرم نخودچی دو آتیشه و ۱۰۰ گرم فندق) به ترتیب به قیمت ۱۱۰ هزار تومان، ۱۰۰ هزار تومان و ۹۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

رزاق منش عنوان کرد: پسته کله قوچی و اکبری توچین درجه یک کیلویی ۲۴۰ هزار تومان، درجه دو کیلویی ۲۲۰ هزار تومان و درجه ۳ کیلویی ۲۰۰ هزار تومان در خرده‌فروشی‌ها به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه پسته احمدآقایی درجه یک کیلویی ۲۲۰ هزار تومان، درجه ۲ کیلویی ۲۰۰ هزار تومان و درجه ۳ کیلویی ۱۸۰ هزار تومان در خرده‌فروشی‌ها عرضه می‌شود، عنوان کرد: پسته فندقی درجه یک کیلویی ۱۷۰ هزار تومان، درجه دو کیلویی ۱۶۰ هزار تومان و درجه ۳ کیلویی ۱۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف عمده‌فروشان مواد غذایی شیراز قیمت هر کیلو مغز بادام ایرانی و خارجی درجه یک تا درجه سه را به ترتیب ۱۵۰ هزار تومان، ۱۴۰ هزار تومان و ۱۳۰ هزار اعلام کرد و افزود: مغز فندق ایرانی درجه یک ۲۲۰ هزار تومان و درجه دو ۲۰۰ هزار تومان و مغز فندق خارجی درجه یک ۱۹۰ هزار تومان و درجه دو ۱۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی گفت: هر کیلو بدام کاغذی ایزانی درجه یک و درجه دو یه تریب ۱۰۰ هزار تومان و ۹۰ هزار تومان و هر کیلو بادام کاغذی خارجی درجه یک و درجه به ترتیب ۹۶ هزار تومان و ۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

رزاق منش قیمت هر کیلو بادام هندی را بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: بادام زمینی ایرانی کیلویی ۵۴ هزار تومان و بادام زمینی خارجی بین ۲۲۰ تا ۲۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی اظهار داشت: هر کیلو تخمه ژاپنی بین ۳۴ تا ۵۸ هزار تومان، تخمه کدو ۶۰ تا ۴۶ هزار تومان، تخمه آرژانتینی ۳۰ تا ۳۶ هزارتومان، تخمه آفتابگردان ۲۸ تا ۳۴ هزار تومان و تخمه سیاه یزدی ۴۶ تا ۵۰ هزار تومان قیمت‌‌گذاری شده است.

رئیس اتحادیه صنف عمده‌فروشان مواد غذایی شیراز با بیان اینکه دلیل اصلی نرخ‌گذاری آجیل و خشکبار در سه درجه ایجاد حق انتخاب برای خریداران و تهیه خشکبار مرغوب و باکیفیت است، عنوان کرد: براساس بررسی‌ها قیمت آجیل و خشکبار در کلانشهر شیراز متعادل‌تر از بقیه کلانشهر‌های کشور است و آجیل فروشان شیراز برای رعایت حقوق شهروندان به حداقل سود ممکن در شرایط فعلی اکتفا کرده‌اند تا در شادی مردم سهیم باشند.

وی با بیان اینکه نصب اتیکت فروش بر روی کلیه اجناس و نصب نرخ‌نامه به طوری‌ که در دید مشتریان باشد الزامی است، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شمار ۳۲۲۴۰۰۰۰ تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار