معاون امور هماهنگی و اقتصادی استاندار فارس گفت: در برنامه جدید دولت، 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید و اشتغال اختصاص یافت که سهم فارس از این مبلغ، 860 میلیارد تومان است.
کد خبر: ۷۲۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴ 10 March 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: یدالله رحمانی امشب در هشتمین جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف‌کننده استان فارس اظهار داشت: جشنواره حمایت از مصرف‌کننده، 8 سال متوالی در استان فارس برگزار می‌شود که در نوع خود در کشور بی‌نظیر است.

وی در ارتباط با رعایت حقوق مصرف‌کننده، افزود: مصرف‌کننده باید اطلاعات کامل از کلیه جوانب کالایی که مصرف می‌کند، داشته و کالا نیز از استاندارد و کیفیت لازم برخوردار باشد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه مصرف‌کننده باید کالای خود را در شرایط رقابتی و غیر انحصاری دریافت کند و از خدمات پس از فروش نیز بهره‌مند شود، بیان داشت: مصرف‌کننده نیاز به آموزش‌های لازم برای انتخاب کالاست و حق داشتن تشکل حامی حقوق خود را نیز باید داشته باشد.

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود به دستورالعمل اجرایی جدید برنامه تولید و اشتغال اشاره کرد و اظهار داشت: این دستورالعمل به وزارت صمت ابلاغ‌شده که تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است و در قالب آن 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید و اشتغال اختصاص‌یافته است.

وی افزود: برای کسانی که شرایط لازم برای دریافت تسهیلات را دارند، نرخ نهایی سود تسهیلات در مناطق برخوردار 14 درصد و در مناطق کمتر برخوردار 12 درصد است.

معاون استاندار فارس همچنین گفت: تسهیلات جدید به طرح‌های نیمه‌تمام با 60 درصد پیشرفت و طرح‌هایی که مشکل نقدینگی دارند نیز اختصاص خواهد یافت و دوره بازپرداخت آن نیز در یک دوره 5 ساله با تنفس 6 ماهه و مشارکتی است. ضمن اینکه برای طرح‌های سرمایه در گردش، یک‌ساله می‌باشد.

رحمانی سهم استان فارس از تسهیلات 20 هزار میلیارد تومانی مذکور را 860 میلیارد تومان عنوان کرد که مراحل تخصیص و نحوه اطلاع از آن، در سامانه بهین یاب درج و دستورالعمل‌های مربوطه در آن تعبیه‌شده است.

رضازاده سرپرست سازمان صمت فارس نیز در این آئین، در سخنان کوتاهی گفت: در کشورهای پیشرفته حقوق مصرف‌کننده جایگاه خاصی دارد به‌طوری‌که می‌تواند سیاست تولید را مشخص کند.

وی با تأکید بر رعایت استاندارد در مراکز تولیدی و خدماتی گفت: نمی‌توان گفت شرایط فعلی مناسب است اما حرکت‌هایی برای ایجاد مطلوبیت آغازشده که این جشنواره نیز در همین راستا است که زحمات بسیاری برای برگزاری آن کشیده می‌شود.

 هشتمین جشنواره حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان امشب با حضور فعالان اقتصادی و صاحبان مراکز تولیدی در تالار دانشگاه شیراز برگزار شد که در پایان از تولیدکنندگان برتر با اهدای لوح، تندیس‌های طلایی، نقره‌ای و برنزی و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار