مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس به تشریح ویژه برنامه های در نظر گرفته شده برای نوروز پرداخت که از جمله آن بلیت فروشی اینترنتی اماکن گردشگری فارس و راه اندازی اتوبوس گردشگری در شیراز است.
کد خبر: ۷۲۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۷ 06 March 2019

بلیت فروش اینترنتی برای اماکن گردشگری فارس

مصیب امیری گفت: در سال‌های اخیر به دلیل ازدحامی که در طول نوروز برای تهیه بلیت ورودی اماکن و جاذبه‌های گردشگری روی می‌داد، امسال خوشبختانه از یکی دوماه قبل فروش بلیت به شیوه الکترونیکی در اماکن گردشگری آغاز شده که تا پایان نوروز این سامانه تکمیل می‌شود.


وی افزود: در مجموعه و محور زندیه شیراز حدفاصل ارگ کریم خانی، موزه پارس و حمام وکیل ایستگاهی قرار دارد که بلیت مجموعه زندیه را مردم می‌توانند تهیه کنند ضمن اینکه در کنار گیشه‌ها و استندها، مسافران و گردشگران نوروزی می‌توانند بلیت موزه‌ها و فضاهای گردشگری را به شیوه اینترنتی خریداری کنند که قاعدتاً دیگر نیازی به حضور در صف‌های طویل نیست.

امیری ادامه داد: تمام تلاش ما این بوده در مجموعه‌های اصلی پاسارگاد، تخت جمشید، نقش رستم، آرامگاه سعدی، حافظ، مجموعه زندیه و حتی برخی شهرها مانند بیشاپور از این روش استفاده کنیم؛ تلاشمان بر این بوده که حداقل برنامه ریزی به شکلی انجام شود مردم در نوروز بتوانند بلیت‌هایشان را تهیه کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس درخصوص اعتبار زمانی بلیت‌های الکترونیکی گفت: قابلیت سقف زمان بندی برای بلیت الکترونیکی جاذبه‌های گردشگری وجود دارد و می‌توانیم زمان بندی کنیم که پس از یک ساعت از ورود به مکان از اعتبار خارج شود، البته این بستگی به برنامه ریزی دارد که در طول نوروز انجام می‌دهیم تا مردم راحت تر امکان استفاده از فضاهای گردشگری را داشته باشند و ممکن است سقف زمانی را بیش از یک ساعت برنامه ریزی کنیم.

اتوبوس گردشگری؛یک کار خوب

وی از همکاری با شهرداری شیراز و بخش خصوصی در رابطه با کمپ‌های اقامتی به مناسبت نوروز خبر داد و گفت: برنامه ریزی شده که با اتوبوس‌های تدارک دیده شده توسط شهرداری با همکاری میراث فرهنگی مسافران نوروزی به صورت گروهی از اماکن تاریخی بازدید کنند؛ همراه این اتوبوس‌ها راهنماهای گردشگری حضور دارند که جاذبه‌های گردشگری و تاریخی را برای مسافران توضیح می‌دهند.

امیری هزینه استفاده از اتوبوس‌های گردشگری را در نوروز، ۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: توری که توسط این اتوبوس‌ها از صبح که گردشگران را سوار می‌کنند پس از بازدید از اماکن تاریخی، ظهر به حرم احمدبن موسی، شاهچراغ(ع) وارد می‌شود.

وی هزینه این تورهای شهری را اندک ارزیابی کرد و یادآور شد: گردشگران نوروزی به واسطه اتوبوس‌های گردشگری نیازی به قرار گرفتن در صف تهیه بلیت اماکن تاریخی ندارند درحالیکه خودروی زیادی وارد مراکز شهر نمی‌شود و به دلیل محدودیت پارکینگ در اکثر نقاط گردشگری، با ترافیک مواجه نخواهیم شد.

 

2 گیگ اینترنت رایگان در اماکن تاریخی دیار پارس

امیری درخصوص سامانه «QR Code» هم اعلام کرد: در مجموعه زندیه به ویژه موزه پارس اشیا با یک کد مشخص شدند که بازدیدکنندگان با تهیه عکس توسط گوشی هوشمند می‌توانند اطلاعات آنها را به دست بیاورند ضمن اینکه میراث فرهنگی در تفاهم با اپراتورهای تلفن همراه از جمله ایرانسل و همراه اول امسال گردشگران می‌توانند با یک سرشماره(USSD) راهنمای صوتی آثار تاریخی را دریافت کنند.

این درحالیست که به گفته مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری فارس، کسانی که بسته‌های همراه اول را داشته باشند می‌توانند به طور رایگان تا ۲ گیگ اینترنت رایگان در اماکن تاریخی بهره ببرند؛ تلاش مان بر این بوده که امسال به این روش‌ها اطلاع رسانی کنیم یعنی شاید بکارگیری راهنما مانند گذشته به مقیاس وسیع امکان پذیر نبوده هرچند که آنجا که لازم بوده راهنما گمارده‌ایم.

از 12 میراث جهانی دیار پارس دیدن کنید

امیری از تهیه بروشوری با عنوان «۱۲ پیشنهاد برای بازدید» خبر داد که از ۱۲ اثری الهام گرفته که ثبت جهانی شده‌اند و هریک از این آثار در این راهنما عکس و اطلاعات قرار گرفته است.

 «۱۲پیشنهاد برای بازدید» شامل تخت جمشید، پاسارگاد، باغ ارم، مجموعه ساسانی که دربرگیرنده کاخ ساسان در شهر سروستان، مجموعه فیروزآباد شامل آتشکده، قلعه دختر، شهر گور و نقوش برجسته تنگاب، شهر بی شاپور و نقوش برجسته تنگ چوگان و غار شاپور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار