کارشناس مسئول شبکه و ارتباطات شرکت توزیع برق استان سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ،دستگاه" کنترل و هشدار دمای قابل برنامه ریزی پست های ۲۰ کیلوولت زمینی، توسط همکار شرکت توزيع برق استان سمنان ساخته و توليد شد.
کد خبر: ۷۲۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ 05 March 2019

به گزارش تابناک سمنان ،محمدعلی حسنی از کارشناسان این شرکت و سازنده این دستگاه گفت: سوختگی، قطعی و کاهش عمر ترانسفورماتورهای زميني ، عدم کارکرد درست سيستم هاي تهويه، تنوع سيستم ها ، ميزان سوختگي بالاي فن ها و خرابي تجهيزات کنترلي، به عنوان مهم ترين چالش هائي هستند که مطرح بوده و ايده ساخت اين دستگاه نيز برهمين اساس شكل گرفته است.
وی اظهارداشت: با بررسی وضعیت موجود و تمرکز در ایستگاه های توزیع برق زمیني، طراحي اين دستگاه انجام شده و از ميکروپروسسورAVR با برنامه ریزی مناسب پست زمینی استفاده گردیده و در قسمت قدرت دستگاه از رله SSR بهره گیری کرده که باعث می شود از وجود کنتاکتور بی نیاز شده و طراحی آن به گونه ای است که امواج الکترومغناطيسي و الکتريكي شديد داخل پست زميني روي پاور دستگاه ، برد الكترونيكي و قسمت كنترل قدرت تاثير گذار نيست.
وی با اشاره به این که قبل از تولید انبوه، یک دستگاه به صورت نمونه در ایستگاه زمینی توزيع برق به مدت يک سال نصب و تست هاي لازم انجام شده افزود: دريافت ماکزيمم بار را از ترانسفورماتور، عدم سوختگي فن، کنتاکتور و تجهيزات داخل تابلوها ، عدم قطعي پست به علت دماي بالا، حساسيت و دقت دمائي بالا، صرفه جوئي انرژي و عدم تاثير ميدان هاي الکتريكي و مغناطيسي بر دستگاه و امكان افزايش قابليت هاي آتي مانند شبكه و ارسال پيام به مركز كنترل شبكه اين شركت، از جمله مزاياي اين دستگاه به شمار مي رود.
وی اضافه کرد: مراحل طراحی، ساخت و مونتاژ ۳۰ دستگاه مورد اشاره ، توسط کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان انجام شده و در داخل پست های زمیني نصب گرديده است.
گفتنی است: پیشنهاد محمدعلی حسنی کارشناس مسئول شبکه و ارتباطات شرکت توزیع برق استان سمنان در سیزدهمین نشست کميته عالي نظام پيشنهادها و نوآوري اين شرکت با بررسي هاي کارشناسي مورد پذيرش واقع شده و مصوب گرديده و حمايت هاي لازم جهت اجراي پيشنهاد، به لحاظ تهيه امکانات و تجهيزات مورد نياز براي ساخت اين دستگاه و در اختيار قراردادن فضاي كار جهت مونتاژ آن صورت پذيرفته و كليه مراحل عملياتي شدن اين پيشنهاد با نظارت اين كميته انجام شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار