مجمع دانشجویی آرمان عدالتخواه (جنبش عدالت خواه) دانشگاه شیراز در انتقاد از دادستان شیراز و مدیرکل بازرسی استان فارس بدلیل سکوت در برابر تخلفات میلیاردی شهرداری شیراز بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۷۲۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ 04 March 2019

 متن بیانیه به شرح زیر است:
بی‌شک یکی از تجلّیات اصلی عدالت، یکسان بودن همگان در برابر قانون است، اما گاهی دیده می‌شود که برخی در برابر قانون یکسان‌ترند! پایبندی به قانون از وظایف هر شهروند و بخصوص کارمندان دولت و بالاخص مسئولین است و احترام به قانون و برخورد با متخلف از اَجزای عدالت است. این مهم می‌تواند از بسیاری از فساد‌ها و رانت‌ها جلوگیری کند.

اکنون دقیقاً یک ماه از انتشار بخش دوم اسناد تخلفات یک چهره صاحب‌نام در شهرداری شیراز توسط رسانه‌ها می‌گذرد. در این گزارش‌ها اسناد تخلفات چند میلیارد تومانی «علیرضا قائدیان» رئیس ستاد انتخاباتی لیست امید در شورای شهرشیراز و حضور غیرقانونی کانون تبلیغاتی «چاوش دید» در مزایده‌های شهرداری شیراز منتشر شده است.

امری که با مُرّ «قانون منع مداخلات کارکنان دولت در معاملات» مصوب سال ۱۳۳۷ مغایرت دارد. این قانونِ پیشرو کمک شایانی به شفافیت و جلوگیری از فساد می‌کند و به کارمندان دولت اجازه شرکت در مزایده‌های دولتی را نمی‌دهد.

اما علیرضا قائدیان باوجود داشتن مقام دولتی در کیش، به‌عنوان سرپرست یک موسسه تبلیغاتی در مزایده تابلو‌های تبلیغاتی شهر شیراز شرکت کرده و واجد شرایط اجرای تبلیغات در این شهر تشخیص داده شده است که این اتفاق به‌وضوح مستثنی داشتن ایشان از قانون است و طبق قانون یادشده ۲ تا ۴ سال حبس دارد.

اما آنچه اهمیت دارد آن است که متأسفانه شهرداری شیراز بدون توجه به اعتراض کارشناسان و رسانه‌ها به این تخلفات میلیاردی، همچنان با خیال آسوده به همکاری با این موسسه ادامه می‌دهد و هیچ‌گونه پاسخی هم به اعتراضات مردم نمی‌دهد.

به عبارت دیگر اصل وقوع تخلف، یک ایراد بزرگ و نیازمند برخورد قاطع است، اما بدتر از آن دهن‌کجی شهرداری و شورای شهر شیراز به اعتراضات مردم نسبت به وقوع تخلف و در پیش گرفتن سیاست سکوت در مقابل فشار افکار عمومی است که به‌نوعی ترویج فساد و به رخ کشیدن بی‌قانونی است؛ و سوال جدی‌تر از مدیرکل سازمان بازرسی استان فارس است؛ وظیفه ذاتی این سازمان عریض و طویل کشف و برخورد قاطع با تخلفات اداری است.

حالا که زحمت کشف تخلفات میلیاردی شهرداری شیراز را مردم و خبرنگاران کشیده‌اند و قریب به دو ماه از انتشار گسترده این مطلب در فضای مجازی می‌گذرد، آیا سازمان بازرسی کوچکترین ورودی به مسأله داشته است؟

آیا دادستان شیراز به‌عنوان مدعی‌العموم و کسی که مسئول مستقیم رسیدگی به حقوق عامه است، به این تخلفات شهرداری شیراز و رسیدگی به مطالبات مردم در برخورد با فساد توجهی داشته است؟

آیا سیستم قضایی و نظارتی و سازمان بازرسی فارس و دادستانی شیراز تصمیم بر چشم‌پوشی بر این فسادی که اسناد آن هم منتشرشده است را دارند؟

کسی منکر برخورد‌های شایسته و متعدد دستگاه قضایی با تخلفات و فساد‌های رخ‌داده در فارس نیست، اما خوب است آقایان مسئول در مواجهه با مواردی از فساد که در فضای مجازی منتشر می‌شود، بسیار سریعتر و قاطع‌تر برخورد کنند.

با وجود گذشت یک ماه از انتشار گزارش دوم، نه تنها شهرداری، بلکه سازمان بازرسی و دادستانی هم کوچکترین پاسخ یا واکنشی نسبت به این مساله نشان نمی‌دهند.

اگر شما جای مردم باشید با مشاهده این وضعیت چه احساسی پیدا خواهید کرد؟! جز این است که با کهنه شدن ماجرا، در پیش گرفتن سیاست سکوت و عدم برخورد با متخلفان، در ذهن ده‌ها هزار نفر از مردم فارس که این گزارش را خوانده‌اند یک نقطه تاریکِ دیگر شکل می‌گیرد؟ با این توصیف، بدیهی است بیش از پیش، ولی نعمتان انقلاب را از خود نومید و دلسرد کرده‌اید و مردم روزبه‌روز از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی فاصله خواهند گرفت؛ لذا شایسته است آقایان کمرهمت برای از بین بردن فساد و فسخ قرارداد‌های غیرقانونی افرادصاحب‌نفوذ ببندند و بر این مسئله قبیح سرپوش نگذارند.

افکار عمومی و همچنین مجمع دانشجویی آرمان (عدالتخواه) این کار را تخلف آشکار می‌داند و انتظار می‌رود دادستانی شهر شیراز جهت مبرّا کردن خود از برخورد جناحی با تخلفات و نشان دادن عزم خود در برخورد با فساد، به این موضوع رسیدگی عاجل کرده و مراتب آن را به اطلاع مردم شریف شیراز برساند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
تخلف ..میلیادری است .اگر 10 تومان یا 20 تومان بود حتما رسیدگی میکردند ..................چون اینها به غیر از میلیادر چیزی قبول ندارند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار