امام جمعه اردبیل:
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: اهالی مکرم آذربایجان بدانند که در ایران همه اعم از دولت و ملت، قره باغ را خاک آذربایجان می دانند.
کد خبر: ۷۲۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶ 02 March 2019

به گزارش تابناک اردبیل،حجت الاسلام سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: ملت ما بدون هیچ تقصیری مورد تحریم ظالمانه قرار گرفته است.

وی به پشت پرده تحریم ها علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: منطقه خاورمیانه بر روی معادن عظیم نفت و گاز بنا شده است. اگر یک روز امنیت انتقال انرژی به مخاطره بیافتد اوضاع کشورهای صنعتی به شدت بحرانی خواهد شد. آینده رهبری دنیا نیز بسته به مدیریت انرژی این منطقه است. ا

امام جمعه اردبیل به تبیین انگیزه حضور قدرت ها در منطقه پرداخت و گفت: انگیزه منحصر به فرد حضور کشورهای بزرگ در این منطقه دست یابی به امنیت خاص، انرژی و به دست گرفتن مدیریت آن است.

وی به نقش یهودی ها در منطقه اشاره کرد و گفت: یهودی ها نیز در این ماجرا ابزاری بیش نیستند. یعنی تشکیل کشوری به نام اسرائیل به خاطر حرمت به یهودیان نیست بلکه آنها کاملا ابزار دست استکبار جهانی برای احداث دژ امنیتی در منطقه سرشار از انرژی خاورمیانه هستند. روی این اساس دولت های بزرگ به هیچ وجه راضی به شکل گیری کانون قدرت در این منطقه نیستند. به همین جهت ایران را که به کانون برزرگ قدرت منطقه تبدیل شده یک خطر بسیار استراتژیک تعریف کرده اند . آنها در آخرین حربه خود برای شکست انقلاب اسلامی به تحریم متوسل شده و اعلام کردند: بعد از 13 آبان، اقتصاد ایران، زیر و رو خواهد شد.

عاملی به مقایسه جنگ های گذشته امریکا با ملت ایران پرداخت و گفت: در جنگ های سابق، لا اقل رگه هایی از جوانمردی بود اما آمریکا ذره ای در جنگ اقتصادی ایران مروّت ندارد و حتی تا ذغال تحریم کرده است. حالا که می بینند تحریم آنگونه که آنها می خواستند جواب نداد به تشدید جنگ روانی مخصوصا شایعه روی آورده اند.

وی با بیان اینکه شایعه و بمباران روحی و روانی در جنگ روانی یک رکن اصلی است و بسیاری از کشورها و دولت ها را متلاشی کرده است، تصریح کرد: شایعه از قدیم حربه بسیار بزرگ و موثر در جنگ بوده است بطوریکه معاویه با یک شایعه، آب فرات را از دست لشکر امیرالمؤمنین گرفت.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: کانال های هوایی و سایت های اجتماعی دشمن، شایعه می کنند که فلان جنس مثلا چای پیدا نخواهد شد. سیل جمعیت به بازار می ریزند چای را که به وفور در ایران تولید می شود جمع می کنند. در این صورت کل ایران را اگر با مامورین تعزیرات و نظارت پر کنیم باز جواب نخواهد داد چون ذهن بخشی از ملت با شایعه تسخیر شده است.

وی افزود: گاهی یک شروری پول سرگردان هنگفتی دارد با آن یک جنس را جمع می کند سپس شایعه راه می اندازد که این جنس نایاب خواهد شد. آنگاه جنس احتکاری خود را براحتی در بازار با قیمت بالا می فروشد و به ریش ساده لوحان می خندد.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود به خصوصیات جمع کنندگان اجناس توسط شایعه پراکنی اشاره کرد و گفت: کسانیکه با شایعه اجناس را جمع می کنند، اولا قبر خودشان را می کنند چون دود آن به چشم خودشان نیز خواهد رفت چراکه ما همه در یک کشتی نشسته ایم.

وی با بیان اینکه شایعه سازان از پشت به ملت در حال جنگ خنجر می زنند، گفت: شایعه سازان گلوی بچه ها را می خشکانند و ملت را به مشقت می اندازند.

عاملی شایعه سازان را خائنان به ملت معرفی و گفت: این افراد موجودیت کشور را به مخاطره می اندازند چراکه با یکه خواری، آسایش و راحتی عموم مردم را به خطر انداخته اند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه شرف و فضیلت ملت ها به احساسهای جمعی و عواطف آنهاست، گفت: زمانی بعد از سونامی ژاپن مردم در یک فروشگاه مشغول خرید بودند جنس ها را برداشته بودند و در برابر باجه پرداخت قیمت صف بسته بودند تا پول اجناس را پرداخت کنند. ناگهان برق رفت و دستگاه کار نکرد. آنها در تاریکی برگشتند و جنس ها را از هرکجا برداشته بودند همانجا گذاشتند.

وی افزود: مشابه این ماجرا عینا در آمریکا اتفاق افتاد. فیلم نشان می دهد که به محض اینکه برق می رود مشتریان حاضر همه به فروشگاه هجوم می برند و فروشگاه را غارت می کنند این فرق یک ملت فرهنگی و ملت بی فرهنگ است.

عشق و ارادت ما به اهل بیت باید در چنین مواردی خود را نشان دهد

خطیب جمعه این هفته اردبیل با بیان اینکه اکثر ائمه ما شبها خرابه ها را می گشتند و بر بالین بیچارگان گریه می کردند، گفت: چرا بخشی از جامعه ما از یکه خواری نمی ترسد؟

عاملی در ادامه سخنان خود از نمایندگان مجلس و دولت خواست در موضوع خسارت تاخیر تادیه بانک ها اعم از خصوصی و دولتی تجدید نظر کنند. خسارت تاخیر تادیه بصورت تصاعدی و با محاسبات عجیب و غریب و با تصمیمات یله و افسار گسیخته و بدون نظارت بانک مرکزی گاهی به نقطه بسیار وحشتناک می رسد و خانواده ها و مجتمع های تولیدی و صنعتی متلاشی می شوند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ربا رشه جامعه را می خشکاند به بیان موردی پرداخت و گفت: فردی 93 ملیون و 400 هزار تومان در سال 72 از یک بانک دولتی وام گرفته و تا حال 800 میلیون تومان پرداخت کرده است. 18 میلیون تومان نیز برای کارهای ثبتی گرفته اند. حالا وام گیرنده به بانک می گوید تصفیه حساب قطعی کنید پرداخت کنم. می گویند تصفیه حساب قطعی نمی شود. باید به طور علی الحساب 1 میلیارد و 750 میلیون تومان دیگر پرداخت کنید.! علی الحساب یعنی دنباله اش بازخواهد آمد! این شخص در دوره قبلی به رئیس جمهور سابق مراجعه کرده و گفته 93 میلیون و 400 هزار تومان وام گرفته ام و 300 میلیون تومان داده ام مرا ول نمی کنند. وی به بانک نوشته با 300 میلیون تومان تصفیه کنید ربا ریشه جامعه را می سوزاند. این جمله را وی زمانی نوشته که سه ماه از ریاستش مانده بود بانک سه ماه را معطل می کند و حرف رئیس دولت به هوا می رود. این شخص کارخانه مهمی با حدود 50 کارگر داشت که سالهاست توسط بانک تعطیل شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اردبیل با بیان اینکه جمعی از بانک ها در محاسبه سود از دستور بانک مرکزی تخطی کرده اند، گفت: کمیته قضایی محاسبه آن را به سه نفر کارشناس دادگستری که در امور بانک تخصص دارند و نوعا از بازنشسته های بانک هستند می دهد. در غالب موارد معلوم می شود که بانک سود اضافی گرفته و از جیب مردم دزدی کرده است. با دستور دادستانی بارها بعد از محاسبه، پول اضافی برگردانده شده و همچنین فک سند شده است.

لوی تصریح کرد: از اول سال 97 قانون تصویب شده که بانکها ولو محق صد در صد باشند حق ندارند کارخانه فعال را تعطیل کنند بعضی از بانکها چنان در خسارت تاخیر تادیه جنایت می کنند که یکی از مراجع از شدت ناراحتی گریه کرده است. این هشدار بزرگی است تا دولت و مجلس به اصلاح نظام بانکداری وارد شوند.

امام جمعه اردبیل از دادستان خواست با تمام توان بانکهای ناپاک را مهار کند تا کارآفرین هایی را که عزت برای ملت درست می کنند را از چنگ این درنده ها خلاص کند.

وی در ادامه سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و خطاب به نمایندگان مجلس و دولت گفت: همه باید تلاش کنند تا معضل بانک ها، تورم، اشتغال و نقدینگی هرچه سریع تر در کشور حل شوند.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها ان هفته نماز جمعه به موضوع قره باغ پرداخت و گفت: اهالی مکرم آذربایجان بدانند که در ایران همه اعم از دولت و ملت، قره باغ را خاک آذربایجان می دانند. دولت ما رسما این مالکیت را اعلام کرده و در ایران هر آذری از همین نظریه حمایت می کند. حمایت هایی که ایران از آذربایجان در جنگ قره باغ کرده، استثنایی و فوق العاده است و هیچ کشوری آن را در حق آذربایجان انجام نداده است. عنایت بالاتر از این نمی شود که خاک کشور خودمان را نیز در اختیار آذری ها قرار داده ایم تا ارتباط نخجوان و آذربایجان قطع نشود و الا نخجوان سال ها پیش از بین رفته بود.

وی افزود: این سیاست را نه مراوده ای می تواند به هم بزند و نه رفت و آمدهای دیپلماتیک و نه شعارپراکنی مخالفین سیاست رسمی کشور و نه پهپادی که از لنکران بلند شود و در نطنز اصفهان ساقط شود. آنچه مهم است سیاست رسمی است. وقتی نمایشگاه خوجالو در تهران برگزار می شود و رسما غاصبین قره باغ در پایتخت ایران محکوم می شوند و شخصیت های بزرگ از آن بازدید و غاصب را محکوم می کنند، این پیام مهمی دارد.

وی به پیام های کنفرانس ها در حمایت از قره باغ در تهران، تبریز، اردبیل و زنجان اشاره کرد و گفت: اگر ده ها کنفرانس از این دست آن هم در دانشگاه ها که مراکز دولتی است برگزار شود و در آن ارمنی های غاصب محکوم شوند و اگر زمانی سیاست رسمی حمایت از تمامیت ارضی آذربایجان و دفاع از قره باغ عوض شود، ما در خط اول مخالفین و معترضین هستیم.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
یعنی میخواهند انرا هم بدهند بروند ....تقربیا تمام ایران را تقسیم کردند در ترکمن چای .............هنوز هم ادامه دارد این موضوعات.جایی نمانده بذل بخشش نکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
تمام تقصیر زیر سر دولت است به امید ...
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
قاراباغ از جهتی فلسطین دیگر است از جهتی خاک لاینفک آذربایجان است که قتل سی و پنج هزار نفریا سی و پنج هزار شهید تقدیم کرده که ثابت کند این خاک قابل چشم پوشی نیست مسجدالاقصی آذربایجان است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار