مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت:گندم در استان فارس بیش از نیاز استان تولید می شود و چند استان کشور نیز از گندم فارس تغذیه می کنند به گونه ای که اگر در ایران یک میلیون تن گندم تولید شود، فارس به تنهایی 10 درصد گندم کشور را تولید می کند.
کد خبر: ۷۲۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ 28 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:هدایت الله رحیمی،افزود: گندم در استان فارس بیش از نیاز استان تولید می شود و چند استان کشور نیز از گندم فارس تغذیه می کنند به گونه ای که اگر در ایران یک میلیون تن گندم تولید شود، فارس به تنهایی 10 درصد گندم کشور را تولید می کند.
وی بیان کرد: در استان فارس هیچگونه مشکلی در زمینه تولید، ذخیره سازی و همچنین فرآیند تبدیل گندم به آرد وجود ندارد.
رحیمی اظهار داشت: برخی از کارخانه هایی که مصرف کننده مستقیم آرد در فارس هستند با توجه به اختلاف قیمت ارز نسبت به افزایش تولید خود اقدام کرده اند اما توزیع آرد در این استان بر اساس فرآیندی است که شرکت های مصرف کننده پیشتر در سامانه مخصوص توزیع آرد اعلام کرده اند.
وی اضافه کرد: سامانه درخواست آرد که از قبل طراحی شده در اختیار شرکت های تولید کننده مواد غذایی قرار گرفته است و این شرکت ها با مراجعه به این سامانه و ثبت درخواست، آرد مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاوری فارس ادامه داد: برخی از شرکت ها به دلیل نوسانات ارزی نسبت به افزایش میزان تولید اقدام کرده اند و افزون بر تامین نیاز داخلی با افزایش صادرات، نیاز بازارهای هدف صادراتی را برطرف می کنند و به همین سبب مصرف آرد این شرکت ها افزایش یافته است.
رحیمی افزود: با هدف تامین نیازهای اولویت دار داخلی، محدودیت هایی برای عرضه آرد ایجاد شده است تا از خروج آرد به صورت غیر مستقیم از کشور جلوگیری شود لیکن هیچ مشکلی در تامین گندم، تهیه و توزیع آرد در استان فارس وجود ندارد و به اندازه مصرف سال قبل، آرد در اختیار شرکت های تولید کننده محصولات خوراکی قرار می گیرد.

**توزیع مرغ و گوشت تنظیم بازار از 15 اسفند
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در بخش دیگری از مطالب خود، گفت: توزیع مرغ و گوشت گوسفندی طرح تنظیم بازار بر اساس برنامه ریزی ستاد تنظیم بازار کشور از پانزدهم اسفند آغاز خواهد شد.
رحیمی افزود: هم اینک ذخایر این 2 ماده پروتئینی تکمیل شده و آماده عرضه هستیم اما زمان قطعی توزیع آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
وی، با اشاره به اینکه توزیع سیب و پرتقال نیز همچون سال های گذشته انجام خواهد شد، اظهار داشت: ذخیره سیب در استان فارس تکمیل شده و تکمیل ذخیره پرتقال در مراحل پایانی است و بر اساس نتایجی که از سالیان قبل به دست آمده است برنامه ریزی برای توزیع این محصولات در استان صورت می گیرد.
رحیمی، در مورد قیمت گذاری کالا های طرح تنظیم بازار هم گفت: قیمت گذاری سیب و پرتقال در هفته انتهایی اسفند ماه انجام خواهد شد و قیمت فروش، تابعی از قیمت بازار خواهد بود اما در این زمینه هیچ گونه جای نگرانی نیست و این کالاها با توجه به این که حجم قابل توجه ای از آن در استان ذخیره شده به مرور عرضه می شود.
او افزود: برنج و شکر نیز در زمره کالاهایی است که در قالب طرح تنظیم بازار، عرضه آنها آغاز شده است و برای عرضه شکر هیچ گونه کمبودی نه تنها در استان فارس بلکه در کشور نداریم.
رحیمی بیان کرد: شکر به اندازه مصرف خانوارها، صنوف و صنایع در استان فارس در حال توزیع است، سهمیه بهمن کاملا توزیع شده و سهمیه اسفند ماه هم روند عرضه آن به زودی آغاز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار