مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به برگزاری رویداد شتاب مشاغل خانگی برای نخستین‌بار در سطح کشور در مازندران اجرایی می‌شود، گفت: این رویداد برای بانوانی است که دارای حرفه فنی و مهارتی هستند اما مکانی برای عرصه ندارند.
کد خبر: ۷۱۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱ 26 February 2019

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به برگزاری رویداد شتاب مشاغل خانگی برای نخستین‌بار در سطح کشور در مازندران اجرایی می‌شود، گفت: این رویداد برای بانوانی است که دارای حرفه فنی و مهارتی هستند اما مکانی برای عرصه ندارند.
 به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر نخستین همایش بزرگداشت مقام زن در شهرستان سیمرغ با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، فرماندار، مسؤولان، بانوان کارمند و جمعی از بانوان موفق شهرستان سیمرغ برگزار شد.

سمیه قاسمی‌طوسی در این همایش، ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر، اظهار کرد: همه بانوان مهارت فنی و هنری دارند که از مسؤولین شهرستانی انتظار دارم نمایشگاه دائمی برای فروش محصولات داشته باشند و به این امر کمک کنند.

وی افزود: ایجاد این فضا در حوزه گردشگری و توریسم هم تأثیرگذار است که امیدوارم باهم افزایی ادارات این امکان برای بانوان شهرستان سیمرغ فراهم شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اینکه در حوزه بیمه‌های اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که بسیاری از خانواده‌ها می‌توانند موردحمایت قرار گیرند اطلاع ندارند، تصریح کرد: از کارکنان دستگاه‌های اجرایی انتظار دارم در این خصوص همکاری لازم را برای تبیین و آشنایی بهتر بانوان در مجالس و همایش‌ها که برگزار می‌شود صورت گیرد.

وی ادامه داد: برنامه‌های متعددی برای هفته زن تدارک دیده‌شده است که سعی شده برنامه‌های مرکز استان کمتر و شهرستان‌ها هم شمولیت داشته باشند که بر همین اساس در شهرستان‌های مختلف برنامه‌های بسیار خوبی تدارک دیده‌شده است.

قاسمی‌طوسی بابیان اینکه همایش تجلیل از بانوان برگزیده استان مازندران با حضور استاندار مازندران فردا برگزار خواهد شد، اظهار کرد: تجلیل از بانوان برگزیده شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه در شهرستان بهشهر برگزار خواهد شد همچنین برنامه‌ای تحت عنوان بانوی مهر هر شب ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه از سیمای مازندران پخش می‌شود که از برنامه‌های شاخص در این هفته است.

این مسؤول با اشاره به برگزاری رویداد شتاب مشاغل خانگی برای اولین بار در سطح کشور در مازندران اجرایی می‌شود، گفت: این رویداد برای بانوانی است که دارای حرفه فنی و مهارتی هستند اما مکانی برای عرصه ندارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اینکه در این رویداد به فعالیت‌های استارت ‌آپی در حوزه مشاغل خانگی پرداخته می‌شود، تصریح کرد: نیمه اول اردیبهشت سال آینده شاهد این اتفاق خوب در استان مازندران هستیم.

۶۰ درصد جمعیت بانوان شهرستان در روستاها زندگی می‌کنند

فرماندار شهرستان سیمرغ در ادامه این همایش ضمن گرامی داشت یاد و خاطر مادر سیمرغ آسمان ایران حاجیه‌خانم فاطمه سیلاخوری مادر شهیدان احمد و محمد کشوری و تبریک روز زن، اظهار کرد: سیاست‌های دولت تدبیر و امید در حوزه مرتبط با بانوان پیش‌گرفته طی چهل سال بعد پیروزی انقلاب اسلامی مثال‌زدنی است.

مجتبی حبیب‌نژاد با اشاره به اینکه دخیل نمودن جامعه زنان در پست‌های کلیدی و حساس مدیریت اقدام برجسته دولت تدبیر و امید است، تصریح کرد: با تصمیمی ویژه ریاست محترم جمهور از زنان به‌صورت ویژه در پست‌های مدیریتی استفاده شد.

وی ادامه داد: استاندار مازندران هم نگاه ویژه‌ای به این بحث داشتند و در جلسات هم به این موضوع تأکید می‌کنند.

فرماندار سیمرغ بابیان اینکه شاهد حضور بانوان در پست‌های کلیدی استان هستیم، تصریح کرد: سیاست ما در شهرستان هم به این صورت است.

وی افزود: برداشت غلطی که از میراث گذشته وجود داشت با نگاه ویژه استاندار کنار زده شد و از توانمندی زنان لایق و شایسته در پست‌ها مسؤولیت‌های متعدد استفاده می‌شود.

حبیب‌نژاد با اشاره به اینکه زیبنده جامعه متمدن ایران نیست که در حوزه نشاط اجتماعی رتبه ۱۰۷ را در میان کشورها داشته باشد، اظهار کرد: نشاط اجتماعی لازمه پویایی هر جامعه است.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های مورد تأکید ایجاد فضای شاد در قالب همایش‌ها و برنامه‌ها است تا در راستای حفظ جامعه سالم و پویایی داشته باشیم.

فرماندار سیمرغ بابیان اینکه سنوات قبل در شهرستان چیزی به‌عنوان کنسرت مطرح نبود و اجازه طرح این موضوع هم شاید داده نمی‌شد اما با همین نگاه مثبت به خاطر دستیابی به اهداف و رسیدن به جامعه پویا این اقدام در سطح شهرستان اجرایی و هفته گذشته شاهد برگزاری اجرای زنده موسیقی سنتی در شهرستان بودیم، تصریح کرد: ما جامعه شاد و پویایی می‌خواهیم و درصدد هستیم فضا، امکانات، توانمندی و پتانسیل شهرستان را در اختیار قرار دهیم.

وی استفاده از توان و پتانسیل زنان توانمند را از دغدغه‌های دولت اعلام کرد و گفت: نیمی از جمعیت شهرستان را بانوان تشکیل می‌دهند اما هیچ‌گونه مدیریتی روی فعالیت بانوان صورت نگرفته است اما امروز با همکاری دستگاه‌های متولی توانستیم نظم‌بخشی و سازوکار ویژه‌ای در این عرصه داشته باشیم.

حبیب‌نژاد با اشاره به اینکه بانوان ما در عرصه کارآفرینی بسیار فعال ظاهر شدند وزنان توانمند دارای طرح پای‌کار آمده و تبدیل به کارآفرین شدند، تصریح کرد: ۶۰ درصد جمعیت بانوان شهرستان در روستاها زندگی می‌کنند که باید مدیریت شود و برنامه‌هایی برای آنان تعریف شود.

این مسؤول در ادامه به پایین بودن نرم جرائم ۴۴ گانه در شهرستان اشاره کرد و گفت: به خاطر حضور زندان اندیشمند، توانمند و متعهد پایین‌ترین نرم آسیب‌های اجتماعی در سطح استان راداریم.

فرماندار سیمرغ در پایان بابیان اینکه باافتخار می‌گویم زنان این شهرستان نه‌تنها در عرصه‌های اقتصادی فعال هستند بلکه در عرصه‌های علمی هم خوش درخشیدند و در سطوح عالی داخل و خارج کشور در حال تحصیل و تدریس هستند، اظهار کرد: این افتخارآفرینی زنان شهرستان است که بنا داریم کمیته‌های مختلفی از گروه‌های سنی متفاوت در سطح شهرستان تعریف کرده و همه گروه‌ها را در ثمن‌های مختلف شهرستان عضو کنیم تا نظام اجتماعی منسجم برای اهداف و توسعه نظام جمهوری اسلامی ایران در آینده تعریف شود.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار