فارس؛ رکورد دار برگزیده‌های کتابخوانی کشور شد.
کد خبر: ۷۱۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰ 24 February 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر کل اداره فرهگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: فارس با دو رتبه شهر خلاق و دو روستای برگزیده کتابخوانی، در سال ۹۷، بیشترین عناوین این دو جشنواره را کسب کرد و رکورد دار برگزیده‌های کتابخوانی در کشور شد.
سهرابی گفت: دو شهر شیراز و صدرا در پنجمین جشنواره پایتختی کتاب ایران در بین پنج برگزیده پایتختی کتاب ایران قرار گرفتند و روستاهای جایدشت فیروزآباد و کریشکی لارستان در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برگزیده شدند و لوح تقدیری با امضای سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شهر‌ها اهدا شد.

سهرابی افزود: در این لوح تقدیر آمده است:
فرهنگ زمینه ساز و رمز ماندگاری شهر‌های جهان است که با این اعتبار، با نام بزرگان، شاعران، نویسندگان و فرهیختگان شان شناخته می‌شوند. کتاب در فرهنگ ایرانی اسلامی برجسته‌ترین و مهم‌ترین حافظ اندیشه‌ها و خرد بشری است.
با عنایت به تلاش‌ها و تدوین برنامه‌های نوآورانه، مشارکت جویانه، مؤثر و منسجم برای سال ۹۸ و کوشش مستمر همه نهاد‌ها دولتی و غیردولتی در اجرای آن، این لوح به مردم فرهیخته و کتابخوان شیراز، استان فارس به عنوان «شهر خلاق در ترویج کتاب خوانی» پنجمین برنامه «انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران» اهدا می‌شود.
وی گفت: همچنین در لوح تقدیری که حجت الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، به این دو شهر داده، آمده است:
دوام و استمرار هر ملتی در عرصه فرهنگ و تمدن جهانی پیوندی ناگسستنی با قلمرو دانش و رایش علم و فرزانگی دارد. هر ملتی که کتاب و جوهره‌ی تعالی بخش آموختن را بر صدر بنشاند، خورشید اقبالش زوال نیابد.
سازمان جهانی یونسکو، همواره یکی از راهبرد‌های بنیادین و محوری خود را اشاعه و توسعهه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با هدف توسعه پایدار، ریشه کن کردن جهل، تعصب و جهان عاری از خشونت معرفی کرده است و هم بر این بنیاداز سال ۲۰۰۱ طرح پایتخت جهانی کتاب را به تصویب رساند تا بستری علمی برای ترویج و توسعه شوق مطالعه در میان ملت‌های جها باشد.
از تلاش‌های نوآورانه شهر‌های مهاباد، صدرا، دزفول و شیراز که به عنوان شهر‌های خلاق کتاب در سال ۱۳۹۷ انتخاب شده اند صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نمایم.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: شهر‌های برگزیده از حمایت‌های مادی و معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کانون‌های فرهنگی مساجد در زمینه کتابخوانی در سال ۱۳۹۸ بهره خواهند برد.

برچسب ها: صدار ، شیراز ، وزیرارشاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار