با توجه به نزدیک شدن به فصل خرید ایام نوروز، نظارت بازرسان استاندراد بر مراکز عرضه و فروش کالا شدت می‌گیرد.
کد خبر: ۷۱۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 23 February 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مرتضی رهنما مدیرکل استاندارد فارس گفت: نظارت‌های اداره کل استاندارد فارس بر مراکز عرضه کالا از دهم اسفندماه آغاز و بازرسان به صورت ویژه از فروشگاه‌های تامین قطعات خودرو، تعویض روغنی‌ها و مراکز عرضه فیلتر‌های روغن و هوای ویژه خودرو، همچنین قنادی‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در این استان بازرسی می‌کنند.

وی افزود: همچنین کارشناسان استاندارد فارس در ایام تعطیلات اماده دریافت گزارشات مردمی هستند.

رهنما گفت: لبنیات عرضه شده در فروشگاه‌ها به ویژه فروشگاه‌های بزرگ از جمله شیر، دوغ و ماست باید شرایط نگهداری مناسبی داشته باشند و این محصولات علاوه بر تاریخ تولید و انقضا باید نشان استاندارد داشته باشند.

وی ادامه داد: آب معدنی‌ها نیز باید علاوه بر نشان استاندارد، نشانی دقیق محل تولید را بر روی محصول داشته باشند و در شرایط مناسب نگهداری شوند و مصرف کنندگان به نشانه گذاری روی بطری اب معدنی دقت کنند.

مدیرکل استاندارد فارس اظهار کرد: بازرسان این اداره کل همچنین نمایشگاه‌هایی را که با عنوان بهاره برگزار می‌شود کنترل می‌کنند تا کالا‌هایی که برای سلامت مردم مشکل ایجاد می‌کند، در این نمایشگاه‌ها عرضه نشود.

رهنما اظهار کرد: قنادی‌ها در تهیه شیرینی باید از شکر، روغن و آرد استاندارد استفاده کنند و برای عرضه شیرینی نیز از جعبه‌ای بهره گیرند که دارای نشان استاندارد باشد.

وی ادامه داد: همچنین باید توجه داشت که نوشیدنی‌هایی که در معرض نور خورشید قرار گرفته اند حتی اگر دارای نشان استاندارد باشد برای سلامت مردم خطر ساز است.

مدیرکل استاندارد تصریح کرد: در یازده ماه سالجاری بیش از ۱۸ هزار مرکز عرضه دراستان فارس مورد بازرسی کارشناسان استاندارد قرار گرفته است.

وی از مردم خواست جهت اطمینان از اصالت استاندارد کالا، کد ده رقمی زیر علامت استاندارد را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند.

برچسب ها: نظارت ، توزیع ، کالا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار