مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات، بازگشت به الگوهای اصیل فرهنگی و احیای آنهاست که یکی از این شخصیت‌ها حضرت زهراء (س) است.
کد خبر: ۷۱۸۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 23 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا: علی عسکر نجفی در جمع دانش آموزان به مناسبت همایش ملی ریحانه النبی (س) در شهرستان مُهر افزود:برخی موارد به دلیل اصالت یافتن مسائل اقتصادی بر مسائل فرهنگی، موجب فاصله گرفتن ما از ارزش های دینی و مذهبی می شود و اولویت های خود را فراموش می کنیم.
وی با اشاره به اهمیت موضوع تعلیم و تربیت اضافه کرد: امروز اگر جامعه اسلامی هدف خود را برون رفت از مشکلات قرار داده است، بدون شک می بایست بر موضوع تعلیم و تربیت اهمیت ویژه ای قائل شود.
نجفی گفت: امروز و پس از گذشت چهل سال با بازنگری در آموزش و پرورش می بینیم که این نهاد کارکرد مناسب خودش را ندارد و خروجی های آن شهروندهای دانا و توانایی در آینده نیستند و باید در این مورد با مردم بدون رودربایستی صحبت کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون اصلاح اساسی در نظام آموزش و پرورش گفت: نیاز داریم که مسیر رفته را بازنگری و شیوه هایی را که تاکنون پیاده کرده ایم تجدیدنظر کنیم.
وی ادامه داد:آیا امروز دانش آموزان ما به گونه ای تربیت می شوند که فردا در مقابل آسیب های اجتماعی مقاومت کنند؟ آیا امروز دانش آموزان توان مقابله با آسیب های اجتماعی را دارند؟ آیا مهارت های زندگی و اجتماعی را به خوبی فرا گرفته اند؟ چرا نظم پذیری و رعایت قوانین و مقررات امروز مطلوب نیست؟ که اگر بخواهیم این موضوعات را ریشه یابی کنیم، اساس و اصل این موارد در آموزش و پرورش یافت می شود.
نجفی همچنین گفت: شهرستان مُهر سرزمین مردان بزرگی است که نقش مهمی در شکل گیری انقلاب اسلامی داشته اند؛ آیت الله مهری که در جریان نهضت اسلامی و در دوران تبعید بنیانگذار کبیر انقلاب یار و یاور ایشان بود از جمله افرادی هستند که کارنامه درخشانی را از خود به یادگار گذاشتند.
وی با تجلیل از دست اندرکاران همایش ملی ریحانه النبی (س) گفت:آموزش و پرورش فارس آمادگی دارد همایش ریحانه النبی را به تمام 60 منطقه خود در سراسر استان فارس گسترش و بخش پایانی آن را به مرکزیت شهرستان مُهر انجام دهد.
اخبار تبریز

اخبار اردبیل

اخبار البرز

اخبار اصفهان

اخبار ایلام

اخبار تهران

اخبار خراسان جنوبی

اخبار خراسان رضوی

اخبار خراسان شمالی

اخبار مازندران

اخبار خوزستان

اخبار فارس

اخبار قزوین

اخبار قم

اخبار کردستان

اخبار کرمانشاه

اخبار کهکیلویه و بویراحمد

اخبار گیلان

اخبار همدان

اخبار یزد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار