رئیس کمیسیون عمران از بررسی ۲ پرونده تحقیق و تفحص در این کمیسیون پس از بررسی بودجه در صحن علنی مجلس خبر داد.
کد خبر: ۷۱۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 22 February 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه بررسی تحقیق و تفحص درباره قرارداد‌های خرید هواپیما از شرکت‌های ایرباس، بوئینگ، ای‌تی آر در دستورکار این کمیسیون قرار دارد، گفت: تاکنون چندین جلسه برای بررسی این تفحص برگزار شده است اما تصمیم‌گیری نهایی در جلسه این کمیسیون پس از بررسی بودجه در مجلس، انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نحوه انعقاد قرارداد برای خرید هواپیما از این 3 شرکت در این پرونده تفحص بررسی می‌شود، تصریح کرد: موضوع نحوه پرداخت هزینه، خرید، چگونگی مسدود کردن راه‌های بدعهدی طرف مقابل و همچنین چگونگی انعقاد قرارداد با شرکت‌‌های هواپیماسازی از جمله محور‌های این تفحص است.

رئیس کمیسیون عمران تصریح کرد: در صورتی که متقاضیان تفحص از توضیحات مسئولان ذیربط قانع نشوند، تفحص برای بررسی در صحن تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

رضایی کوچی با بیان اینکه بررسی تفحص از فرودگاه امام نیز در دستو کار کمیسیون قرار دارد، اظهار کرد: پس از بررسی بودجه در صحن، کمیسیون این پرونده تفحص را تعیین تکلیف می‌کند.

نماینده مردم جهرم در مجلس در تشریح محور‌های تفحص از شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره)، گفت: نحوه برگزاری مناقصه، میزان پیشرفت پروژه، برنامه زمان‌بندی پروژه، علت کندی پیشروی پروژه و همچنین سوال درباره جزئیات پروژه مذکور از جمله محور‌های این تفحص است.

رضایی تاکید کرد: در جلسه بعدی کمیسیون درباره تفحص از فرودگاه امام‌خمینی (ره) رأی‌گیری و گزارش اقناع و یا عدم اقناع متقاضیان تفحص از سوی هیئت رئیسه کمیسیون عمران جهت قرائت در صحن علنی پارلمان تقدیم هیئت رئیسه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار