معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تلاش برای تامین سلامت جسمی، روحی و روانی مردها، تاثیر بسزایی در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی دارد.
کد خبر: ۷۱۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۹ 22 February 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نقش محوری مردان در اقتصاد خانواده و نیروی کار جامعه اظهار کرد: تلاش برای تامین سلامت جسمی، روحی و روانی مردها، تاثیر بسزایی در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی دارد.

وی ضمن تبریک هفته ملی سلامت مردهای ایرانی بیان کرد: هرساله هفته اول اسفند، با هدف حساس سازی مردها نسبت به سلامت خود، ترویج فرهنگ پیشگیری اولیه، تشخیص زود هنگام بیماری‌های جدی، اما بدون علامت در جامعه مردها و افزایش دسترسی آنان به اطلاعات سلامتی با عنوان هفته ملی سلامت مردهای ایرانی گرامی داشته می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: امسال نیز با توجه به فواید انجام ورزش و فعالیت بدنی، شعار «مردان فعال تر، مردان سالم تر» برای این هفته انتخاب شده است.

همتی اضافه کرد: نداشتن فعالیت بدنی موجب افزایش خطر انواع بیماری ها، دو برابر شدن خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی و عروقی، افزایش فشار خون و پوکی استخوان شده و عوارضی نظیر چاقی، افزایش خطر ابتلا به سرطان روده، اختلالات چربی، افسردگی و اضطراب می‌شود، در حالی که انجام فعالیت‌های ورزشی ضمن کاهش استرس و احساس افسردگی و تنهایی، اعتماد به نفس را نیز افزایش می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه، ۳۰ دقیقه فعالیت جسمانی هوازی با شدت متوسط طی پنج روز هفته، انجام تمریناتی که موجب افزایش قدرت و استقامت عضلانی شامل تمرین با وزنه، حرکات نرمشی با تحمل وزن، بالا رفتن از پله و تمرینات مقاومتی مشابه را از جمله راهکار‌های حفظ سلامتی برشمرد.

وی افزود: فعالیت بدنی مناسب به پیشگیری یا کاهش پوکی استخوان و درمان مواردی مثل کمردرد و زانو درد کمک کرده و موجب افزایش سلامت روحی و روانی می‌شود.

همتی بیان کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته گروه سلامت میانسالان مدیریت سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه با همکاری سازمان‌ها و ادارات نسبت به برگزاری موثر برنامه‌های پیش بینی شده در این مناسبت بهداشتی اقدام می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار