معاون تعاون اداره کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان فارس با تاکید بر اینکه شهرستان لارستان از پتانسیل خوبی در بحث بازرگانی برخوردار است، گفت: لارستان ظرفیت خوبی برای تبدیل شدن به منطقه بازرگانی کشور را دارد.
کد خبر: ۷۱۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹ 22 February 2019

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان:کار ورفاه اجتماعی استان فارس همایش تحلیل و بررسی نقش و جایگاه الگوی بین المللی تعاون و نظام کسب و کار تعاونی در توسعه اقتصادی و اجتماعی استان فارس به میزبانی شهرستان لارستان برگزار شد.

معاون تعاون اداره کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان فارس در این همایش با تاکید بر اینکه بایستی ۲۵ درصد اقتصاد برپایه تعاونی ها شکل بگیرد، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و فشار تحریم ها می طلبد که تعاونگران تلاش بیشتری انجام دهند چراکه امکانات دولت برای ایجاد اشتغال و کمک به اقتصاد محدود است

سعید رضا عابد افزود: متاسفانه تعاون جایگاه اصلی خود را در کشور ما پیدا نکرده است در صورتی که نزدیک به ۱۰ درصد چرخه اقتصاد دنیا در دست تعاونی هاست.

وی با تاکید بر ظرفیت تعاونیها گفت هیچ راهی جز تشکل های تعاونی برای مسکن دار شدن کارگران وکارمندان وجود ندارد، وی بیان داشت: علی رغم پیش بینی انجام شده در برنامه ی۲۰ ساله تا سال ۱۴۰۴ که میبایست ۲۵ درصد اقتصاد کشور به تعاونی ها اختصاص یابد، که در حال حاضر تنها ۸درصد از اقتصاد کشور در اختیار تعاونی ها قرار دارد.

معاون تعاون اداره کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی فارس اضافه کرد: کشور هند با ۵۳۰ هزار تعاونی فعال، فرانسه با ۲۶۰۰ تعاونی بزرگ ،۱۱ هزار تعاونی کوچک وتامین ۷۵ درصد محصولات کشاورزی، مدل های موفقی از فعالیت تعاونی ها به شمار می روند.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ هزار تعاونی در کشورفعال هستند، ادامه داد: کشورما در حوزه تعاونی ها در جایگاه ۱۴ دنیا قرار دارد و۱۴ درصد اشتغال کشور در حوزه تعاونی هاست.

عابد خاطر نشان کرد: رشد ۶ درصدی فعالیت تعاونی ها دراستان فارس و کسب مقام برتر کشوری در این حوزه، نشان دهنده پویایی تعاونی ها در استان فارس است.

وی اضافه کرد: بزرگترین مشکل در حوزه تعاونی ها عدم فرهنگ سازی در انجام دادن کار تیمی است و معتقدیم فعالیت تعاونی های آموزشگاهی را بایستی در فارس آغاز کنیم؛ فرهنگ تعاون را با تهاجم فرهنگی در کشور ما از بین برده اند.

معاون تعاون اداره کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان فارس در ادامه همچنین بیان داشت: اگر قانونی در کشور برای پرداخت مالیات وجود دارد بایستی برای همه یکسان باشد؛ همه ملزم به رعایت قانون هستند نه صرفا شرکت های تعاونی و تشکل ها.

عابد با تاکید بر اینکه جامعه به تعاونی ها نیاز دارد، افزود: سهم بالایی از تولید و اشتغال در تعاونی ها تعریف شده است ولی متاسفانه افراد سود خود را در انجام کارهای گروهی نمی بینند.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان لارستان از پتانسیل خوبی در بحث بازرگانی برخوردار است، گفت: لارستان ظرفیت خوبی برای تبدیل شدن به منطقه بازرگانی کشور را دارد.

همچنین فرماندار ویژه لارستان نیز در ادامه این همایش بر محدود بودن بودجه های دولت تاکید کرد و تعاون را یکی از ضروریاتی دانست که میتواند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل کرده و مرتفع کننده مشکلات اقتصادی کشور باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار