یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:جمالی نوبندگان با اشاره به بررسی «CFT» در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: احساس من این است که «CFT» که وضعش در مجمع بدتر از پالرمو است.
کد خبر: ۷۱۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 21 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایلنا:محمدجواد جمالی نوبندگان درباره بررسی لایحه پالرمو «کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی» در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لایحه پالرمو یکی از لوایحی است که در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اطلاعاتی که من دارم حاکی از این است که رأی اکثریت اعضای مجمع به نفع تصویب این لایحه نیست، زیرا برخی از اعضای مجمع سوالاتی را مطرح کردند و یکسری خواهان تحقق وعده‌هایی از طرف مسئولان هستند که آن‌ها هم بیان کرده‌اند نمی‌توانند وعده‌ای دهیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هم چند روزی رأی‌گیری پالرمو را در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تعویق انداخته‌اند، بیان کرد: به نظر می‌رسد اگر آن روز که تصویب پالرمو در مجمع مورد بررسی بود به رأی‌گیری گذاشته می‌شد، قطعا رأی نمی‌آورد .

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد برخی از کسانی در اوایل نسبت به این لایحه نظر موافق داشتند هم به جرگه مخالفان پیوسته‌اند .

جمالی نوبندگان با اشاره به بررسی «CFT» در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: احساس من این است که «CFT» که وضعش در مجمع بدتر از پالرمو است.

وی تاکید کرد: پالرمو مانند «CFT» تعهدآور نیست، مگر اینکه اقدام خاصی صورت گیرد؛ در غیر این صورت اگر شرایط مانند امروز باشد و نظرات افراد هم تغییری نکند بعید می‌دانم تصویب شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر پالرمو تصویب نشود چه تاثیری می‌تواند داشته باشد، بیان کرد: اگر پالرمو تصویب نشود طبیعتا الحاق به «FATF» هم نمی‌تواند صورت گیرد زیرا تمامی این لوایح از الزامات پیوستن به «گروه ویژه اقدامات مالی» است.

به گفته وی برخی از مسئولان در رابطه با «FATF» در حال حاضر پیامی‌هایی را می‌دهند که چندان مثبت نیست.

جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: برخی‌ها امروز عنوان می‌کنند با ورود به «FATF» راه دور زدن تحریم‌ها را می‌ببندیم مسلما این حرف‌ها موضع موافقان لوایح چهارگانه را تضعیف کرده و می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر هدف پیوستن به «FATF» و پالرمو این باشد که نتوانیم تحریم‌ها را دور برنیم چرا با دست خودمان خودکشی کنیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Sweden
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
متاسفانه یک مشت ابله بیسواد برای مردم تصمیم میگیرن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار