رئیس شورا‌های حل اختلاف فارس گفت: به همت اعضای شورا‌های حل اختلاف در ۱۰ ماهه امسال تعداد یک هزار و ۸۸۹ نفر از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.
کد خبر: ۷۱۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶ 20 February 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت ترویج فرهنگ صلح و سازش و تقویت شورا‌های حل اختلاف در جهت افزایش نیافتن تعداد زندانیان در جامعه اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال، با تلاش اعضا و کارکنان مستقر در شعب ویژه زندان و سایر شعب اجرای احکام شورا‌های حل اختلاف استان، تعداد یک هزار و ۸۸۹ نفر از زندان آزاد شده اند.

وی ادامه داد: طی این مدت تعداد ۳ هزار و ۳۳۹ فقره پرونده توسط مراجع قضایی استان و یا با درخواست شاکی یا خواهان پرونده برای صلح و سازش به شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندانیان مستقر در زندان‌های استان ارجاع شده که با تلاش اعضای این شعب بالغ بر ۳ هزار فقره پرونده مختومه و یک هزارو ۳۸۹ فقره منجر به صلح و سازش شده است.

حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی افزود: مجموعه شورا‌های حل اختلاف با هدف بهره گیری از مشارکت‌های مردمی، ایجاد فرهنگ صلح و سازش و رفع اختلاف از طریق کدخدامنشی، تلاش برای حل و فصل دعاوی از طریق مذاکره بین طرفین و پیشگیری از طرح برخی دعاوی ساده در مراجع قضائی ایجاد شده است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان اضافه کرد: هم اکنون ۴۳۵ شعبه شورای حل اختلاف در سطح استان فارس در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۱۴ شعبه ویژه صلح و سازش پرونده‌های زندانیان در زندان‌های استان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار