رئیس اتحادیه صنف خواربار و لبنیات و سوپرمارکت شیراز:در حال حاضر50 برند داخلی محصولات غذایی و بهداشتی در استان فارس وجود دارد که 10 برند آن ملی هستند که در استان فارس شعبه دارد.
کد خبر: ۷۱۷۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 20 February 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم:حمید زارع در حاشیه نخستین نمایشگاه تخصصی برندها و سوپرمارکت‌ها که همراه با نمایش کالاهای تولید داخل که در محل برگزاری نمایشگاه سرزمین سبز صدرا برپا شد، اظهار داشت: در مورد قیمت‌های شب عید تابع کشور بوده و به صورت جزیره‌ای عمل نمی‌کنیم و نظارت بر کالاهای اساسی نیز، اولویت نخست برنامه‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه کارگروه تنظیم بازار استان فارس قیمت کالاهای شب عید را در بازار مشخص می‌کند، بیان کرد: نظارت بر سبدکالاهای اساسی و قیمت آن در این ایام دوچندان می‌شود.

 

زارع افزود: طبق قانون مصوب وظیفه تامین کالاهای شب عید بر عهده جهاد کشاورزی است و سازمان صنعت، معدت و تجارت نیز وظیفه شبکه توزیع را دارد.

رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد: از رسانه‌ها درخواست می‌کنیم به عنوان ناظر افتخاری در زمینه برخورد با تخلفات واحدهای صنفی با ما همکاری کنند.

وی بیان کرد: یک یا دو تخلف در فروشگاه‌های بزرگ را نمی‌توان به پای تمام فروشگاه‌ها نوشت، اداره صنعت، معدن و تجارت بر روی قیمت کالاهای اساسی حساسیت ویژه دارد و معتقدیم گران‌فروشی با گران بودن تفاوت دارد و ما تنها می‌توانیم تنها بر گران‌فروشی نظارت کنیم.

حسینی رئیس اتاق اصناف سازمان صنعت و معدن تجارت استان فارس نیز اظهار داشت: در استان فارس 30 اتاق اصناف و 700 واحد صنفی فعال بوده و اتحادیه صنف خوارو بار لبنیات نیز به جهت تامین کالاهای اساسی جزو مهم‌ترین اصناف هستند.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت ایجاد فروشگاه‌های بزرگ است، افزود: در احداث فروشگاه‌های بزرگ شرایط فیزیکی از نظر متراژ واحد صنفی مدنظر است.

حسینی گفت: ما از خرده‌فروشان سوپرمارکت می‌کنیم اما سیاست این است به عنوان زیرمجوعه فروشگاه‌های بزرگ فعالیت کنند، چراکه فروشگاه‌های بزرگ به دلیل تامین کالا با قیمت پایین‌تر و جامع بودن تمام خدمات مزیت‌های بیشتری برای مردم دارند و فروشگاه‌های کوچک نیز می‌توانند در شعبه‌های این فروشگاه‌های بزرگ فعالیت کنند.

50 برند داخلی محصولات غذایی و بهداشتی در استان فارس وجود دارد

رئیس اتحادیه صنف خواربار و لبنیات و سوپرمارکت شیراز نیز اظهار داشت: یکی از وظایف اتحادیه صنفی برگزاری کلاس‌های آموزشی برای افراد تحت پوشش است که این برنامه‌ها در غالب برنامه‌های عملیاتی و به صورت سالانه برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود.

حسین کشاورز بیان کرد: این برنامه‌ها در قالب سرفصل محتوای آموزشی و پذیرشی دیده شده که برگزاری جشنواره صنفی سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها نیز به دنبال تولیدات صنفی این انجمن برای نخستین بار در شیراز برگزار شد.

وی افزود: در حال حاضر50 برند داخلی محصولات غذایی و بهداشتی در استان فارس وجود دارد که 10 برند آن ملی هستند که در استان فارس شعبه دارد.

جوکار بیان کرد: یک گلایه از صنعتگران استان فارس داریم و آن این است که با وجود دعوت از آنان حاضر به حضور در نمایشگاه نشدند و این در حالی است که این صنعتگران با ارقام بیشتر در نمایشگاه‌های خارج از استان شرکت می‌کنند. وی تصریح کرد: در نخستین نمایشگاه نخستین نمایشگاه تخصصی برندها و سوپرمارکت‌ها به برند برتر در صنف سوپرمارکت‌ها تندیس اهدا می‌شود که این موضوع می‌تواند اگویی برای سایر صنوف باشد.

انتهای پیام/ ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار