مردم عادی ماهها قبل تر از مسئولین می دانند که دام زنده از مرزهای کشور و آبهای جنوب کشور تنها به یک مقصد منتقل می شود و آن هم جایی نیست جز عربستان سعودی که مسئولین آن عزم خود را جزم نموده اند تا به هرقیمتی که شده مشعل بحرانهای اجتماعی را در کشور روشن نمایند
کد خبر: ۷۱۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵ 18 February 2019

تابناک ایلام  :: با وجود ادعای برخی مسئولین در خصوص نبود مشکل در وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، اما این روزها بی سروماسامانی بازار، مشکلات فراوانی را بر مردم خصوصا اقشار کم درآمد وضعیف جامعه تحمیل می کند .قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و خصوصا قوت مردم افزایش روزانه وگاها ساعتی را تجربه کرده اند.

ارزش پولی ملی شیب نزولی را طی می کند  ودرآمد بخش قابل توجهی از مردم برای تامین معیشت ،بهداشت ودرمان آنان ناکافی است ومردم رنج های فراوانی را متحمل می شوند .درحالیکه  کشور ما بر اساس آمارها یکی از مهمترین کشورهای تامین کننده گوشت قرمز ومرغ محسوب می شود،اما قیمت این دو کالای پرمصرف ایرانی در ماههای اخیر به چند برابر رسیده است.

قیمت گوشت قرمز به عنوان یکی از اقلام ضروری سبد خرید خانوار در ماه گذشته از دو برابر تجاوز نموده و این روزها گوشت قرمز، تبدیل به کالایی لوکس شده و اکثریت جامعه قدرت خرید این کالای ضروری را ندارند.شک نداریم که در حال حاضر بخش اعظمی از خانواده این قلم را از سفره غذایی خود حذف نموده اند.

در حالیکه همه مسئولین و مردم عادی هم از همان روز اول ریشه کمیاب شدن گوشت قرمز وگران شدن یکباره قیمت آن را می دانند ،اما به جای برنامه ریزی برای مبارزه جدی با این مهم ،برخی فرصت را برای کسب منافع بیشتر از این بازار بلبشو مغتنم شمرده و مقوله واردات وتوزیع گوشت به ابزار جدیدی برای رانت خواری مبدل واز سویی دیگر بهانه جدیدی پیدا شده تا مخالفین سیاسی دولت ،کمیاب شدن وگران گوشت را پتکی کرده وبر سر مسئولین دولتی بکوبند.

صرفنظر از برخی سوء مدیریت ها در حوزه اقتصادی ،اما هم منفعت طلبان وهم سیاسیون مخالف دولت باید بدانند که امروز کشور به یک جنگ تمام عیار اقتصادی وارد شده است که یک اتاق جنگ آن در کاخ سفید ودیگری هم در بیخ گوش ما یعنی رژیم آل سعود قرار دارد ،جنگی که نتیجه بهانه جویی ها ودعواهای سیاسی داخلی ،زمینه رابرای تحقق پیروزی فرماندهان وبرنامه ریزان این جنگ تمام عیار تمام فراهم خواهد نمود.

مردم عادی ماهها قبل تر از مسئولین می دانند که دام زنده از مرزهای کشور و آبهای جنوب کشور تنها به یک مقصد قاچاق می شود ، آن هم جایی نیست جز عربستان سعودی که مسئولین آن عزم خود را جزم نموده اند تا به هرقیمتی که شده مشعل بحرانهای اجتماعی را در کشور روشن نمایند .شمعک این بحران روشن شده ودر صورت عدم هماهنگی و رها نمودن دعواهای سیاسی وطرح ریزی برای پاتک در مقابل حمله دشمن ،آن هم در یک اتاق جنگ بزرگ متشکل از تمامی دلسوزان کشور ،در کوتاهترین زمان باید روشن شدن شعله های سوزان این بحران را به نظاره بنشینیم.

موضوع مهمی که امروز یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خوبی بدان اشاره نمود واز مسئولین امنیتی و انتظامی خواستار مقابله جدی با پدیده قاچاق دام های مولد وغیر مولد از مرزهای آبی وخاکی کشور شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکر شفاهی جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۱۹۵ در خصوص بند ۸ اصل ۴۴ بیان کرد: این تذکر در خصوص جلوگیری از سلطه خارج بر اقتصاد کشور است. اکنون عده‌ای در حال غارت کردن دام سبک و سنگین کشور هستند. هم اکنون صدها قایق و لنج شبانه دام را از بنادر جنوبی از کشور خارج می‌کنند. همچنین دام‌های سنگین از طریق مرزهای دیگر غربی از کشور خارج می‌شود.

وی افزود: در جای جای کشور در روستاها و شهرها دلالان با پرداخت پول‌های هنگفت و با قیمت‌های بالا دام‌ها را خریداری می‌کنند و از کشور خارج می‌کنند. آقای مطهری خواهش می‌کنم از نیروی انتظامی، وزیر کشور و وزیر جهاد کشاورزی بخواهید جلوی این غارتی که اکنون انجام می‌شود را بگیرند.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جلسه علی مطهری عنوان کرد: باید یک جلسه ویژه‌ای در این خصوص برگزار کنید. این موضوع بحث بسیار خطرناکی است که علیه ما انجام می‌شود. خواهش می‌کنم جلسه ویژه‌ای یک روز صبح قبل از اینکه جلسه مجلس برگزار می‌شود در نظر بگیرد و وزیر اطلاعات، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی بیایند و در این خصوص پاسخ دهند.

وی افزود: مردم در این باره متحیر هستند؛ از یک سو می‌گویند این موضوع قاچاق است و از سوی دیگر عده‌ای مدعی هستند که ما مجوز داریم. این موضوع باید رسیدگی شود. آنها متوجه ضربه‌ای که این امر به کشور می‌زند نیستند. یک سال دیگر آثار منفی این موضوع مشخص می‌شود. آنها در حال قاچاق دام مولد هستند.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: این افراد در جای جای کشور با پول‌های بزرگ این دام‌ها را خریداری کرده و از کشور خارج می‌کنند. شنیده می‌شود عربستان در اختیار برخی افراد پول قرار داده که دام را از داخل کشور خریداری کند و از کشور خارج کند حتماً باید در این خصوص جلسه‌ای گذاشته شود.

بدون شک بی توجهی به هشدار این نماینده مجلس و بی خیالی مسئولین ،نهادهای امنیتی وانتظامی و عدم اندیشیدن تمهیدات جدی برای مقابله تمام عیار با این جنگ اقتصادی زمینه ساز تحقق آرمانهای دشمنان منطقه ای ودر راس انها آمریکا واسراییل خواهد شد،بدیهی است درصورت کسب نتیجه حداقلی در این جنگ اقتصادی در آینده نه جندان دوری باید قاچاق دیگر اقلام ضروری مردم وسوق دادن آنها به سوی یک بحران بزرگ را نظاره گر باشیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
وقتی با وانت بنزین و گازوئیل به پاکستان می بردند و می فروختند . فرماندهان انتظامی و سپاه می خندیدند و ساکت بودند . معلوم است که یه پاکستانی فکر می کنه که کشور صاحب نداره . عربستان و امارات هم گوشت کشور را خالی می کنند . ما بیش از یک میلیون نفر نیروی انتظامی و نظامی بغیر سپاه و بسیچ داریم و برایشان مالیات میدهیم که حقوق بگیرند و آنها هر روز منت امنیت کشور را به سر ما می زنند . اگر این همه مالیات به پیمانکار نظامی می دادند بهترین امینیت را داشتیم و هر روز منت سرمان بنود که سوریه می شویم ....
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
بیخود به سپاه و بسیج گیر نده! اونها از نظر قانونی نمی تونند خودسرانه تصمیم بگیرند. تصمیم ها با مجلس و دولته. نیروی نظامی و سپاه حکم هایی که داده میشه به اجزا میگذارند. دیگه دیوار کوتاه تر از اینا پیدا نکردی ؟

اقای مطهری گل( مجلس) شما کاری نکرده،چرا به آقای مطهری چیزی نمی گی؟ تصمیمات این نظارت ها و تخلفات طیق قانون به عهده مجلس و دولت هستش
اصلا بنظر شما اصلا چطوره بریم مستشار های امریکایی استخدام کنیم تا حال شما خوب بشه؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار