سیدرسول حسینی با تأکید بر نظارت دانشگاه علوم پزشکی بر پخش مکمل‌های مورد استفاده درباشگاه‌های ورزشی، مطرح کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از دارو‌ها و مکمل‌های بدنسازی که ترکیباتشان موادمخدر باشد، کشف نشده است.
کد خبر: ۷۱۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲ 18 February 2019
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان از عدم کشف دارو‌های ترک موادمخدر و مکمل‌های بدنسازی اعتیادآور در باشگاه‌های ورزشی استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسینی با بیان اینکه امروزه تبلیغ موادمخدر در حوزه سایبری، شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای بازار بسیار گرمی دارد، اظهار کرد: برخی از دارو‌ها و یا مکمل‌های ورزشی در باشگاه‌های بدنسازی به علت ترکیبات موجود اثرات منفی و اعتیادآوری دارند، اما باید توجه داشت این مکمل‌ها موادخدر نیستند.

وی با تأکید بر نظارت دانشگاه علوم پزشکی بر پخش مکمل‌های مورد استفاده درباشگاه‌های ورزشی، مطرح کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از دارو‌ها و مکمل‌های بدنسازی که ترکیباتشان موادمخدر باشد، کشف نشده است.

حسینی با بیان اینکه نامگذاری ماده مخدر شاهدانه یا همان ماری‌جوانا به نام «گُل» تنها وسیله‌ای برای تبلیغ و ترویج بیشتر این ماده مخدر توسط دشمنان بوده است، عنوان کرد: تأثیرگذاری این ماده مخدر خطرناک بر ذهن در کشور‌های دیگر تنها ۵ یا ۶ درصد بوده این درحالیست که در ایران به علت تراریخته شدن یا ترکیب این ماده با دیگر موادمخدر، میزان تخریب این ماده مخدر چندین برابر می‌شود.

وی با اشاره به کاشت بذر شاهدانه توسط تعداد معدودی از کشاورزان، خاطرنشان کرد: کشاورزان با نظارت دستگاه‌های مربوطه قبل از تبدیل شاهدانه به ماده مخدر اقدام به برداشت و مصرف آن در صنعت خوراکی می‌کنند و خوشبختانه میزان کشفیات ماده مخدر از نوع شاهدانه در استان کم است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان در رابطه با ماده مخدر کروکدیل نیز گفت: از بین بردن اندام‌های افتاده بدن از جمله مواردی است که برای تبلیغ و ترویج این ماده مخدر استفاده می‌شود که خوشبختانه تاکنون در سطح کشور کشفیاتی از این ماده مخدر نداشته‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار