رئیس فراکسیون شفافیت و مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به افزایش نرخ خودرو‌ها هم افزود: وزیر صنعت اعلام کرد که پراید را ۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌کند و با این حرف، بازار را به دست دلالان داد و امروز پراید به ۵۰ میلیون تومان رسیده است.
کد خبر: ۷۱۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳ 18 February 2019
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: تعلل دستگاه‌های نظارتی و وزارتخانه‌های مربوطه در برابر قاچاق دام‌های مولّد جای تعجب دارد و اگر امروز جلوی آن گرفته نشود، سال آینده به کمبود گوشت برخورد می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، امیر خجسته با انتقاد از کم کاری دستگاه‌های نظارتی بر قاچاق دام اظهار داشت: صادرات نیاز‌های اولیه مردم به یقین توطئه استکبار جهانی است که با صرف پول‌های کلان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: هرچند قاچاق دام به طور زنده بدون مجوز و از مبادی غیررسمی انجام می‌شود، اما دستگاه‌های مربوطه، چون وزارت جهاد کشاورزی، اقتصاد و صنعت و معدن می‌توانند مانع آن شوند.

خجسته با بیان اینکه کنترلی در بازار دام وجود ندارد، افزود: سکوت این وزارتخانه‌ها در برابر خروج فوج فوج دام از مرز‌ها و افزایش سرسام آور نرخ گوشت جای تعجب دارد و این شبهه پیش می‌آید که مگر با دشمن هماهنگ هستند که کاری نمی‌کنند؟

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: اگر اکنون جلوی قاچاق گوسفند‌های مولّد گرفته نشود، سال آینده به کمبود گوشت برخورده و نرخ آن افزایش می‌یابد.

خجسته گفت: امروز هر مسئولی به وظیفه خود عمل نکند به کشور خیانت کرده و آمریکای داخلی محسوب می‌شود و مجلس هم به وزارتخانه‌های تخصصی در حوزه اقتصاد و صادرات فشار وارد کرده و آن‌ها هم در حال آمارگیری از دام‌های موجود کشور و صدور شماره شناسایی برایشان هستند.

وی اعلام کرد: گاه مشاهده شده یک نفر به مراکزی، چون میدان میوه و تره‌بار همدان مراجعه کرده و همه سبزیجات و میوه جات را دو سه برابر نرخ اصلی خریده که این کار موجب کمبود مایحتاج اساسی مردم و بروز مشکلاتی شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت تأکید کرد: وقتی نظام جمهوری اسلامی آن قدر قدرتمند است که از ورود ضد انقلاب و داعش جلوگیری می‌کند؛ جای تعجب است که چرا صادرات قاچاق به راحتی انجام می‌شود.

خجسته تصریح کرد: دستگاه بازرسی، نظارتی، تعزیرات و وزارتخانه‌های جهاد، صنعت و اقتصاد همه برای سر و سامان دادن به اوضاع اقتصادی و بهبود معیشت مردم موظفند، اما سکوت کرده‌ان در حالی‌که نابسامانی بازار ناشی از سوء مدیریت بوده و این نوع مدیریت متناسب با شرایط اقتصاد مقاومتی نیست.

رئیس فراکسیون شفافیت و مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به افزایش نرخ خودرو‌ها هم افزود: وزیر صنعت اعلام کرد که پراید را ۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌کند و با این حرف، بازار را به دست دلالان داد و امروز پراید به ۵۰ میلیون تومان رسیده است.

خجسته بیان کرد: نرخ سایر خودرو‌ها هم ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته و همه این‌ها ناشی از سوء‌مدیریت بوده و آفتی است که به جان وزارت صنعت و معدن افتاده است.

وی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار هم وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهد، مطرح کرد: مردم نگرانند و این حق آن‌ها نیست و آیا تعیین نرخ خودرو هم با آمریکاست یا وزارتخانه مربوطه مقصراست؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار