رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی اصفهان در تازه ترین اظهارنظرش وعده داد که پایانه بار هوایی این استان تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
کد خبر: ۷۱۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ 18 February 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سید عبدالوهاب سهل آبادی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی اصفهان در تازه ترین اظهارنظرش وعده داد که پایانه بار هوایی این استان تا پایان امسال به بهره برداری برسد. به گفته او پیش از این، چند پیمانکار برای تکمیل و تجهیز این پایانه بار در محل حاضر شدند اما نتوانستند آن را به بهره برداری برسانند. 
وی افزود: تا اینکه آذر امسال با همکاری مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید بهشتی با یک شرکت حمل و بار هوایی مجرب که صادرات بار از فرودگاه بین المللی امام را برعهده دارد برای راه اندازی پایانه بار هوایی فرودگاه اصفهان به توافق رسیدیم. 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه پیمانکار یاد شده از 15 بهمن امسال کار خود را برای تکمیل و بهره برداری پایانه بار هوایی اصفهان با جدیت آغاز کرده است، ادامه داد: این پایانه، فاقد راه دسترسی به باند فرودگاه اصفهان بود که پیمانکار در حال احداث این راه است و تا چند روز آینده کار آن پایان می یابد. 
وی با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز پایانه بار هوایی اصفهان تامین شده است، گفت: یکی از مهمترین آنها دستگاه ایکس ری بود که مدیریت فرودگاه، تهیه این دستگاه را متقبل شد.
سهل آبادی بیان کرد: پایانه بار هوایی اصفهان تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری می رسد، گرچه ما می خواستیم آن را در دهه فجر افتتاح کنیم اما تمایل نداشتیم در حالی که این طرح ناقص است برای آن مراسم افتتاحیه بگیریم. 
سهل آبادی ظرفیت صادرات کالا و بار از این پایانه در طول هفته را 70 تُن تخمین زد و افزود: اصفهان اکنون از ظرفیت خوبی در زمینه تولید و صادرات محصولات گلخانه ای و فرش دارد اما نبود پایانه بار هوایی در استان صادرات این محصولات را با مشکل جدی مواجه کرده است. 
به گفته وی تا چند روز آینده نماینده گمرک استان اصفهان در این پایانه بار هوایی مستقر خواهد شد. 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان اضافه کرد: بهره برداری از پایانه بار هوایی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان تاثیر بسزایی در تولیدات، صادرات و رونق اقتصادی استان دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
http://shabestan.ir/detail/News/766708
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار