طرح کشوری ققنوس از سوی جمعیت هلال احمر کشور به منظور حل مشکلات مربوط به سیستم گرمایشی مدارس سیستان و بلوچستان در بخش صنعت اردکان نیز به اجرا درآمد.
کد خبر: ۷۱۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ 18 February 2019

«وحيد شفيعی» مشاور سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور در مراسم آغاز بكار خانه هلال و رونمایی از طرح کشوری ققنوس در شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان، گفت: از مردم نوع‌دوست به ويژه صنایع دعوت می‌شود تا همگام با سایر هموطنان در کشور با همیاری خود در این طرح خداپسندانه نسبت به تامین بخشی از هزینه سیستم گرمایشی استاندارد در مدارس پیش‌دبستانی و دبستانی استان سیستان و بلوچستان مشارکت کنند.

وي در ادامه تصريح كرد: خانه‌های هلال بسیار مهم و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است زیرا تمام برنامه‌های آموزشی، داوطلبی و جوانان که در راستای مأموریت جمعیت هلال احمر صورت می‌گیرد، می‌تواند در خانه‌های هلال اجرایی شود.

این مسئول افزود: گسترش صلح و نوع دوستی، اجرای اهداف جمعیت هلال‌احمر از طریق برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و ارتقای آگاهی‌های عمومی پیرامون اصول و معیارهای انسان دوستانه، تامین سلامت و ایمنی افراد جامعه از جمله اهداف تاسیس خانه‌های هلال است.

وی یکی از اهداف خانه‌های هلال را ترویج فرهنگ کمک به همنوع دانست و گفت: مشارکت همه جانبه و کمک به تسکین آلام بشری از وظایف جمعیت هلال احمر و خانه های هلال است که در بخش‌های خصوصی برآمده از وجود خیرمندان و نیکوکاران است.

شفیعی با اشاره به این که مجتمع گندله سازی اردکان و شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان بعنوان اولین مرکز صنعتی کشور است که خانه هلال در آن فعال شده و طرح خیرخواهانه ققنوس را اجرایی می‌‌كند، اضافه کرد: جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان، ارائه آموزش‌های امدادی، کارگاهی و توانمندسازی و شناسايی علاقمندان، دعوت و جذب خیرین داوطلب در صنایع نزدیک این مجموعه و کارخانه از مهم ترین فعالیت‌های خانه هلال این شرکت خواهد بود.

وی در ادامه اظهار كرد: با نگاه مثبت مدیریت این مجموعه خوشبختانه طرح ققنوس که با هدف تجهیز مدارس مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان به بخاری و پکیج بود، مورد حمایت این بخش صنعتی قرار گرفت و مقرر شد همزمان با ایام‌الله دهه فجر با همکاري سازمان داوطلبان جمعیت هلال یک تیم با تجهیز چند مدرسه و نیز زیباسازی محیط چند مدرسه با حضور داوطلبان این پایگاه به سرانجام برسد و نیز در یک مراسم از سوی هنرمندان شهرستان اردکان و استان یزد ویژه برنامه فرهنگی نیز در این منطقه اجرا شود.

«محمدرضا پاک‌سیما» مدیر سایت غدیر ایرانیان و «رضا کریمی» رييس خانه هلال شركت آهن و فولاد غدير ايرانيان نيز در اين برنامه توضيحاتي پيرامون فعاليت‌ها و برنامه‌هاي این شرکت ارائه كردند.

بازدید نمايندگان سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور، استان و شهرستان از مجموعه فولادغدیر ایرانیان اردکان بخش دیگری از این برنامه یک روزه بود.

گفتنی است در پایان این مراسم از داوطلبین فعال پایگاه داوطلبی خانه هلال این شرکت که در زلزله اخیر غرب کشور خدمات ارزنده ای را ارائه کرده بودند تجلیل شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار