:استان مستعدی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف به ویژه گردشگری و توریسم داریم که بانک ها با پرداخت تسهیلات در این زمینه می توانند خود را شریک فعالیت های اقتصادی کنند و از سود حاصل از آن سرمایه گذاری نیز بهره مند شوند.
کد خبر: ۷۱۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸ 16 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت الله رحیمی، شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان در شیراز افزود:استان مستعدی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف به ویژه گردشگری و توریسم داریم که بانک ها با پرداخت تسهیلات در این زمینه می توانند خود را شریک فعالیت های اقتصادی کنند و از سود حاصل از آن سرمایه گذاری نیز بهره مند شوند.
وی با اشاره به موارد مطرح شده درباره نسبت منابع به مصارف بانک های استان گفت: آنچه که در این زمینه تاکنون گزارش شده چندان مطلوب نیست و انتظار است که اگر منابعی تحت عنوان سپرده در استان فارس وجود دارد آن منابع صرف پرداخت تسهیلات برای مصارف مختلف در استان شود.
او اظهار داشت: به نظر می رسد بخشی از سپرده گذاری ها چون به شکل ملی دیده می شود کمتر به سمت استان فارس سوق داده می شود که از مجموعه بانک های دولتی و خصوصی انتظار می رود که نسبت منابع و مصارف را برای استان افزایش دهند.
استاندار فارس اضافه کرد: بانک ها باید نسبت به پرداخت تسهیلات تکلیفی که به آنها ابلاغ می شود و همچنین تسهیلات توافقی که به ویژه بانک های خصوصی با مجموعه های مختلف دارند اقدام کنند تا متقاضیان تسهیلات دچار مشکل و سردرگمی نشوند.
رحیمی، با اشاره به وجود اشکالاتی در بررسی طرح های اشتغال و فراگیر روستایی گفت: وقتی ما 6 هزار و 208 طرح به بانک ها معرفی می کنیم و در نهایت 2 هزار و 669 طرح به مرحله پرداخت تسهیلات می رسند، قطعا این ریزش و کاهش متقاضیان باعث ایجاد نارضایتی می شود.
وی افزود: اگر بررسی و معرفی طرح ها با دقت و پایش بیشتری همراه باشد به نحوی که اکثر طرح هایی که معرفی می شوند موفق به دریافت تسهیلات شوند، قطعا نارضایتی و اعتراض کمتری را شاهد خواهیم بود.
استاندار فارس گفت: در مجموع اقدامات خوبی در بحث جذب تسهیلات اشتغال و فراگیر روستایی انجام شده و انحراف چندانی در مبلغ پرداختی 359 میلیارد تومان نسبت به رقم مصوب 395 میلیارد تومان دیده نمی شود اما در تعداد طرح های تصویبی باید با دقت بسیار بیشتری عمل کنیم.
رحیمی، اقدامات انجام شده در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید را نیز خوب ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه نیز تاکنون حدود 144 میلیارد تومان به 52 طرح پرداخت شده که امیدواریم شاهد مطلوب تر شدن این روند باشیم.
استاندار فارس از دستگاه های متولی و بانک ها خواست که تسهیلات پرداخت شده چه در زمینه اشتغال و فراگیر روستایی و چه رونق تولید را به شکل مستمر پایش کنند تا این تسهیلات در جای خود هزینه و منجر به ایجاد اشتغال شود.
وی، با اشاره به بررسی 17 هزار پرونده مربوط به استمهال و بخشودگی وام های کشاورزی در استان گفت: در مکاتبه ای به معاون اول رئیس جمهوری اعلام کردیم که سقف 2 هزار میلیارد تومان تخصیص یافته به این امر پاسخگوی نیازها حتی در استان فارس هم نیست چه رسد به سطح ملی و معاون اول رئیس جمهوری هم موضوع را به دستگاه های ذی ربط از جمله سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی ارجاع داد.
رحیمی افزود: همچنین این موضوع را در نشستی که طی روزهای آتی با وزیر جهاد کشاورزی خواهیم داشت مطرح خواهیم کرد تا در صورتی که منابع دولت اجازه دهد بتوانیم این سقف را افزایش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار