مدیرعامل شرکت کاویان پرواز ترشیز:
مدیر عامل شرکت کاویان پرواز ترشیز اعلام کرد: هواپیمای آموزشی که دیروز در کاشمر سقوط کرد به لحاظ فنی سالم بود و گروهی از کارشناسان سازمان هواپیمایی کشور در حال بررسی علت سانحه هستند.
کد خبر: ۷۱۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹ 16 February 2019

به گزارش تابناک رضوی، محمدرضا کاویانی با بیان این مطلب افزود: پیش از این پرواز، خلبان جان باخته با یکی دیگر از دانشجویان با همین هواپیما پرواز داشتند.

 

وی با بیان اینکه بعد از ۲۵ دقیقه از پرواز دوم، سقوط هواپیما توسط افراد بومی در منطقه بهاریه به فرودگاه اطلاع داده شد، ابراز کرد: پرواز در شرایطی که هواپیما به لحاظ فنی سالم و شرایط آب و هوایی مساعد بوده، انجام شده است.

 

مدیرعامل شرکت کاویان پرواز ترشیز با ابراز تاسف از بروز این سانحه هوایی که منجر به جان باختن استاد خلبان و دانشجوی خلبانی شد، بیان کرد: این هواپیما مدل ۲۰۰۸ بوده و تاکنون ۱۲۰ ساعت پرواز داشته و این در حالی است که هواپیماهای فوق سبک به میزان دو هزار ساعت مجاز به پرواز است.

 

وی گفت: چکاپ هواپیما مطابق دستورالعمل های کارخانه سازنده در دوره های ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ ساعته انجام شده، به طوری که امکان نقص فنی در هواپیما وجود نداشته است.

 

کاویانی با اشاره به اینکه به محض اطلاع از وقوع این سانحه، بلافاصله به سازمان هواپیمایی کشور اعلام شد، اظهار کرد: در کمتر از پنج ساعت گروهی از کارشناسان سازمان هواپیمایی کشور برای بررسی علت سانحه خودشان را به کاشمر رساندند.

 

مدیرعامل شرکت کاویان پرواز ترشیز خاطرنشان کرد: علت بروز این سانحه هوایی پس از بررسی کارشناسان اعلام خواهد شد.

 

خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار