چیزی که عدل هاشمی بر آن به صراحت تاکید دارد اما نه زارعی و نه تاجگردون جرات بیان آن را ندارند . چرا که در صورت بیان چنین ادعایی از زبان آنان ، فورا مصداق آن منتشر می شود!
کد خبر: ۷۱۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶ 14 February 2019
آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
یکی از آفت های چند سال اخیر در بحث مدیریت استان در دستگاه های مختلف ، پررنگ شدن مسائل قومیتی بر شایسته سالاری است به گونه ای که بنابر گفته یکی از نمایندگان سابق استان در مجلس شورای اسلامی ، مدیران استانی بین نمایندگان سه حوزه انتخابیه استان تقسیم می شوند ! یعنی اگر در یک دستگاه مدیریت سهم حوزه گچساران بود اما فرد شایسته ای از حوزه بویراحمد برای تصدی این پست وجود داشته باشد ، مدیریت به فرد شایسته نمی رسد بلکه به گزینه حوزه مذکور خواهد رسید!
 
سخنی که هاشمی گفت اما تاجگردون و زارعی جرات بیان آن را ندارند!
 
اما ماجرا به همین جا و رقابت بین حوزه ای ختم نمی شود . در برخی از مناطق استان ، متاسفانه کار باز هم ریزتر می شود به عنوان مثال در دو حوزه ی بویراحمد و دنا و گچساران و باشت ، دو نماینده استان مدیران شهرستانی را هم بر اساس سهم طوایف تقسیم می کنند! شاهد این مدعا سپردن مدیریت برخی ادارات بویراحمد به برخی افراد تنها به این دلیل که از نظر نماینده ، مدیریت فلان اداره سهم فلان طایفه است! 
در گچساران هم وضع بر همین منوال است! در حوزه انتخابیه غلام رضا تاجگردون که یک چهره سیاسی و اثرگذار در حوزه ملی است هم سهم طوایف کاملا محفوظ است!
اما در حوزه کهگیلویه کسی مدیریت ها را بر حسب قوم و طایفه تقسیم نمی کند . پررنگ بودن مسائل سیاسی و حزبی را در سپردن مدیریت ها نمی توان کتمان کرد اما قبیله گرایی تقریبا بی معنا است. چیزی که عدل هاشمی بر آن به صراحت تاکید دارد اما نه زارعی و نه تاجگردون جرات بیان آن را ندارند . چرا که در صورت بیان چنین ادعایی از زبان آنان ، فورا مصداق آن منتشر می شود!
نماینده مردم شهرستانهای کهگیلیویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در آئین کلنگ زنی یک مدرسه در روستای صنوگان گفت اگرچه قومیت گرایی در این استان یک معضل است اما در شهرستان های حوزه انتخابیه چهار شهرستان فرهنگ غلط قوم گرایی فروکش کرده و بدون هیچ گونه نگاه قومی و سیاسی به مردم خدمت ارائه می شود.
عدل هاشمی پور تصریح می کند: قوم گرایی در نظام جمهوری اسلامی معنا ندارد و مسئولان باید با ارائه خدمات برابر به همه مناطق این دیدگاه نادرست را تغییر دهند.
نداشتن بحث قومیت گرایی برای نمایندگان استان آفت زده از قوم و قبیله گرایی مانند کهگیلویه و بویراحمد ، ادعای بزرگی است که عدل هاشمی به صراحت آن را بر زبان آورده است اما دو نماینده دیگر استان مطمئنا فقط در زمانی که از آنان سوال شود شاید به تکذیب وجود چنین عملکردی در انتخاب های خود را بنمایند اما مطمئنا توانایی اثبات حرف خود را ندارند!
شاید عدل هاشمی به این استناد کند که بالاترین مقام اجرایی شهرستان مرکزی حوزه انتخابیه خود را به فردی از منطقه بویراحمد سپرده است بدون اینکه کسی معترض وی بر دلیل قبیله گرایی شده باشد ، چیزی که در حوزه های انتخابیه زارعی (بویراحمد و دنا) و  تاجگردون (گچساران و باشت) فکر کردن به آن هم گناهی است نابخشودنی! یا اینکه وی ادعا کند خدمات ، پروژه ها و اقدامات مسئولان بنابر نیاز مناطق تعریف و اجرا می شود نه بر اساس قدرت نفوذ یک منطقه!
تصور کنید کناری فرماندار فعلی بویراحمد ، گزینه فرمانداری گچساران شود ! واکنش تاجگردون و اطرافیان وی چه خواهد بود ؟ رسانه های محلی گچساران و باشت و سیاسیون این منطقه چه واکنشی نشان خواهند داد؟
یا تصور کنید مدیریت یکی از ادارات بویراحمد را به فردی از گچساران بسپارند ! آیا از نماینده گرفته تا سیاسیون و رسانه های این شهرستان حاضر به پذیرش چنین انتخابی خواهند بود؟
واقعیت این است که چند سالی است برخی قوم و قبیله گرایان در دو حوزه گچساران و باشت و بویراحمد و دنا ، زمام قدرت را در دست گرفته اند و موفقیت خود را بر کوبیدن بر قوم و قبیله گرایی می بینند و چندان توجهی به قرابت عامه مردم استان با هم ندارند. یا اینکه در حوزه انتخابیه خود متناسب با قدرت طوایف به ارائه خدمات یا انتصاب مدیران می پردازند!
و نهایتا اینکه ادعای عدل هاشمی پور را کسی نتوانسته است نقد کند اما همین سخن می تواند تلنگری باشد به طایفه گرایان در دو حوزه دیگر استان تا اجازه دهند مردم استان فارغ از این دایره محدودیت ساز با بکارگیری بر طریق شایسته سالاری راه توسعه را در پیش بگیرند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
بویر احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
وقتی که نماینده ما فقط فاتحه خوان است بای قید همه چیزو زد
چرامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
نماینده کهگیلویه بزرگ حرفی برای گفتن نداره.کسی هم بهش کاری نداره.خیری نداره بگو شر مرسان
مومنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
عدل هاشمی اصلا نه قدرتی در مجلس داره و نه در استان، اصلا حق حرف زدن بهش نمیدن، لیکن آبش رو نیست والا ماهی گیر خوبیه، چون قدرتی نداره، داره از این حرف های گول زننده استفاده میکنه
مندس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
پخخخخخخخ. عدل هاشمی اگه میتونست قطعا یکی از اهالی کهگیلویه رو به فرمانداری کهگیلویه منصوب میکرد.حالا که هیچ کاری ازش بر نمیاد مجبوره از این حرفا بزنه.
بيكار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
ي سر به پروژه هاي فعال حوزه انتخابيه سردار هاشمي بزني متوجه قدرت نفوذ سردار هاشمي ميشي
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
سردار هاسمی تفکر کاریزماتیک داره و محور خدماتش توسعه نیروی انسانی بدون توجه به قومیت گرایی بود ودر بخش توسعه دیگر واحدهای خدماتی الگوی مدیریتی ایشان توجه به زیر ساخت هاست تنوع پروزه های عمرانی در بخش های مختلف توسعه بر کسی پوشیده نیست نایب رئیس کمیسیون انرژی بودن ایشان در مجلس هم بر کسی پوشیده نیست. سردار تویعه و یازندگی با این سعارمردمی پا به عرصه سازندگی گذاشت که : به احترام سردار کهکیلویه خبردار و خدای را شاکربم که در همین مدت کوتاه خدماتی ارایه داد که در دهه های گذشته انجام نسده بود و امید انکه شاهد به ثمر نشستن زحمات ایسان بیش از پیش باشبم.
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
زارعی خجالت که نمیکشه با این پروژه ها ش تازه رسانه ای ش میکنه یه نگاهی به وضعیت بهداشت درمان دنا کن و مقایسه کن با باقی شهرستان ها خودت خجالت بکش با این افتتاحیه هات به فکر قیامت و آه ناله مردم باش
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
هاشمی عالیه مغرضانه نظر ندهید
بیدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
کار به عمل برآید بزرگی سراسر به گفتارنیست دوصد گفته چون نیم کردار نیست علیرغم همه مشکلات سرراه بلدوزر کهگیلویه ومانع تراشیهای دولت مستقر ورقیبان بی انصاف درحوزه ی انتخابیه هاشمی کارهای بزرگی را برای کهگیلویه ی بزرگ انجام داده وبه فضل خداوند انجام خواهد داد
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
مملکت رو هواست نمایندگان بفکر دزدی بیشتر هستن مدیر لایق ک بتونه متوجه دزدی نمایندگان مجلس بشه ک بدرد مدیریت نمیخوره باید هنگ ها بشن مدیر و نمایندگان راحت باشن .
این مملکت درست بشو نیست و نخواهد شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار