شهردار میبد از برگزاری جشن جهانی زیلو با حضور مقامات بین‌المللی و مسئولان کشور در میبد طي روزهاي 26 و 27 بهمن‌ماه جاري خبر داد.
کد خبر: ۷۱۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹ 12 February 2019

«علیرضا نقوی» در نشست خبری خود با اصحاب رسانه جهانی شدن صنعت زیلوی میبد را یک رویداد بزرگ خواند و گفت: زیلو، فرش سلامت و خاص شهرستان ميبد است كه قدمت آن به پیش از اسلام می‌رسد.

وي وجود قدیمی‌ترین زیلوی میبد به قدمت 850 سال پيش از اسلام كه هم‌اينك در موزه زيلوي اين شهر نگهداري مي‌شود را اين دانست كه میبد مهد زیلوی جهان است.

وی به برگزاري جشن جهاني شدن زيلوي ميبد در ۲۶ و ۲۷ بهمن‌ماه امسال، گفت: اين جشن با حضور معاون ريیس جمهور، ريیس سازمان میراث فرهنگی و «غذا هیجاوی» ريیس منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و نيز مسئولان استان و شهرستان در ميبد برگزار مي‌شود.

نقوی ضمن دعوت از مردم برای شرکت و حضور در این مراسم جشن، گفت: در نخستين روز برگزاري اين جشن يعني 26 بهمن‌ماه با حضور دانش‌آموزان و شهروندان ميبدي و تشكيل زنجیره‌ی بزرگ انسانی در بناي تاريخي نارین قلعه، پیام صلح و دوستی خود را به جهانيان اعلام خواهيم كرد.

وي همچنين اظهار كرد: رونمایی از سند شورای جهانی صنایع دستی در مورد جهاني شدن زيلو، تجلیل از پیشکسوتان عرصه زیلو، رونمایی از تمبر یادبود رویداد جهانی شدن زیلو، رونمایی از کتابی با موضوع میبد که در دانشگاه آکسفورد انگلستان به چاپ رسیده و همچنين رونمایی از المان جدید زیلو در میدان زیلو، اهدا لوح شهروند افتخاری میبد به مدیر کل میراث فرهنگی کشور، اجرای برنامه‌های شاد و متنوع دیگر از اهم این رویداد بزرگ در میبد خواهد بود.

شهردار جدید میبد اظهار كرد: شهرداري ميبد در راستاي توسعه پیشرفت و رشد و بالندگی صنعت زیلو، ایجاد کارگاه‌های جدید و توسعه کارگاه‌های کوچک، تبلیغات مربوط به زیلو، ساماندهی و آسفالت مسیر و کارگاه‌های زیلو با حمایت صندوق کارآفرینی امید، آماده‌ي هرگونه حمایت و همکاری خواهد بود.

كهن شهر ميبد طرح نفضيلي ندارد!

نقوی در بخش ديگري از سخنانش در اين نشست خبري با بیان این که بیش از سه هزار پرونده در کمیسیون ماده ۵ استانداری مربوط به شهرستان میبد است، گفت: اکثر اين پرونده‌ها مربوط به تغییر کاربری زمين‌هاي مزروعي و ساخت و سازهاي بدون مجوز است.

شهردار میبد ساخت و سازهای غیرقانونی را خیانت به نسل آینده و نابودكننده کالبد شهر دانست و تصريح كرد: شهروندان بايد توجه داشته باشند كه گذاشتن یک آجر روی آجر نیازمند اخذ مجوز است و گرفتن پروانه ساخت به نفع شهروندان خواهد بود.

وي مهمترین ابزار ساماندهی نظام شهری و محلات شهری را طرح تفصیلی خواند و گفت: متاسفانه میبد فاقد طرح تفضيلي است و از تاريخ طرح قبلي نيز نزدیک به ۱۰ سال گذشته است كه در همين راستا نهايت همكاري و مساعدت مدیریت استان را خواستار هستيم.

وی از مردم و رسانه‌ها نيز خواست كه با نگاهی تیزبین و منصفانه، مجموعه مدیریت شهری را در ميبد ياري كنند.

پيشواز سال نو با ويژه‌برنامه‌هاي جديد

نقوی در بخش ديگري از سخنانش نيز به نزديكي سال نو و فصل بهار اشاره كرد و گفت: ميبد با ویژه برنامه‌های جدیدي به پیشواز سال نو خواهد رفت.

وي در اين رابطه افزود: رونمایی از سند شهر گردشگر از برنامه‌های سه ساله شهرداری است که امیدواریم میبد از مسیر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل كند و این مهم محقق نخواهد شد مگر اين كه زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

شهردار ميبد در پايان مناسب نبودن مبلمان شهری میبد، معضلات و مشکلات شهری، سد معبر در پیاده‌روها، ایجاد اقامتگاه‌های رفاهی و تسهیل در عبور و مرور مهمانانی که وارد شهرستان می‌شوند را از جمله مشکلاتی خواند كه مديريت جديد شهر ميبد در جهت رفع آنهاست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار