به مناسبت دهه پرفروغ فجر، با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، ایستگاه نوزدهم قطار شهری شیراز (میدان امام حسین) به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۷۱۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰ 10 February 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مرادی مدیر عامل حمل و نقل ریلی شیراز با بیان اینکه ایستگاه میدان امام حسین با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت سه سطحی ساخته شده است، گفت: این ایستگاه در مرکز شهر شیراز واقع شده و محل اتصال خط یک و دو مترو است که نقش بسزایی در کاهش بار ترافیکی دارد.

وی افزود: با اضافه شدن ایستگاه میدان امام حسین ۱۰ درصد به ظرفیت جابجایی مسافر در خط یک مترو اضافه می‌شود.

مرادی ادامه داد: این ایستگاه با حدود ۳۰ هزار متر مربع زیر بنا و ۹۱ میلیارد تومان هزینه اجرا و تملک یک ایستگاه تبادلی و محل تلاقی خط یک و خط دو قطارشهری شیراز محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: این ایستگاه با ۳۰ متر عمق یکی از عمیق‌ترین ایستگاه‌های متروی شیراز است که در ۳ طبقه و به صورت سکو جزیره‌ای احداث شده و دارای ۶ مسیر ورودی و خروجی است.

مرادی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌ها مقرر شده بود ایستگاه خط یک قطارشهری میدان امام حسین (ع) در هفته دولت سال ۹۸ به بهره برداری برسد، اما با توجه به موقعیت مهم این ایستگاه و قرارگیری آن در یکی از میادین مرکزی شیراز (میدان ستاد)، عملیات عمرانی این پروژه سرعت گرفت و به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

مدیر عامل حمل و نقل ریلی شیراز تصریح کرد: عملیات عمرانی ایستگاه مترو امام حسین (ع) به عنوان محور متصل کننده خط یک و دو متروی شیراز و در مجاورت آب‌های زیر زمینی سخت و پیچیده بود و با بهره‌برداری از این ایستگاه تردد مسافر و ترافیک در محور کریمخان زند و انقلاب کاهش می‌یابد.

گفتنی است عملیات اجرایی ساخت خط سه مترو شیراز از تقاطع بصیرت در میدان معالی آباد تا شهرک صدرا نیز به طول ۱۲ کیلومتر با ۸ ایستگاه با حضور اسحاق جهانگیری آغاز می‌شود.

برچسب ها: ایستگاه ، مترو ، افتتاح
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار