پزشکان شیرازی بزرگترین عمل های پیوند دنیا را انجام می دهند تا شیراز را به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پیوند عضو دنیا مطرح کنند، جایی که با مراکز معتبر جهانی رقابت می کند.
کد خبر: ۷۱۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 09 February 2019

تابناک فارس به نقل از مهر: بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینای شیراز امروز یکی از مراکز مهم پیوند اعضا نه تنها در سراسر کشور بلکه در منطقه و جهان به شمار می رود.
این بیمارستان در سال ۹۶ کار خود را شروع کرد و امروز میزبان تعداد زیادی عمل پیوند است.
پیش از این نیز تیم پیوند اعضای شیراز دستاوردهای بزرگی را در سطح منطقه و جهان رقم زده و توانسته بود با عمل های متعدد پیوند برای خود جایگاه جهانی کسب کند.
پیش از انقلاب در حوزه عمل های پیوندی در حوزه کبد و کلیه شیراز جایگاهی نداشت اما امروز با کمک متخصصان و پزشکان خود توانسته بالغ بر دو هزار پیوند کبد را انجام دهد.

 

بیمارستان پیوند اعضا شیراز جزو بزرگترین بیمارستان های خاورمیانه و حتی دنیا است.

جایی در دنیا وجود ندارد که در یک سنتر ۷۰۰ عمل پیوند کبد، ۳۰۰ عمل پیوند کلیه، ۱۰۰۰ عمل پانکراس و روده در سال انجام شود دکتر حشمت الله صلاحی استاد دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز و فوق تخصص کلیه و کبد با اشاره به اینکه در بیمارستان پیوند اعضا شیراز بزرگترین عمل های پیوند دنیا انجام می شود، افزود: جایی در دنیا وجود ندارد که در یک سنتر ۷۰۰ عمل پیوند کبد، ۳۰۰ عمل پیوند کلیه، ۱۰۰۰ عمل پانکراس و روده در سال انجام شود.
پیوند کبد دستاورد انقلاب اسلامی
وی گفت: طی ۴۰ سال گذشته افزون بر ۱۴ هزار پیوند از ارگان‌های مختلف صورت گرفته است و تمام پیوندهای کبد صورت گرفته مربوط به بعد از انقلاب اسلامی است.
صلاحی اظهار داشت: از ابتدا تاسیس بیمارستان تا کنون ۴ هزار و ۹۰۰ عمل پیوند کبد، ۴ هزارو ۷۰۰ عمل میوند کلیه، ۳۵ عمل پیوند روده و همچنین پیوند تمام ارگان های داخل شکم و بدن انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این بیمارستان دارای ۶۵۰ تخت است،بیان کرد:در کنار این بیمارستان، بیمارستان هزار تختی سرطان در حال ساخت است.

اولین پیوند در شیراز از سال ۷۱ تا ۷۳ صورت گرفت که در پیوند کبد آن زمان ۳۵۴ مورد و کبد دو مورد انجام شد.

آموزش پیوند کبد در خاورمیانه بومی شد

استاد دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز با بیان اینکه بومی کردن آموزش پیوند کبد در سراسر کشور و خاورمیانه از بزرگترین کارها در این عرصه به شمار می رود، بیان کرد: خوشبختانه توانسته ایم مرکز پیوند کبد و پانکراس را در مراکز مختلف ایران از جمله اصفهان،تهران،مشهد،اهواز،تبریز و کشورهایی چون پاکستان ،تاجیکستان لبنان،سوریه و... راه اندازی کنیم.

 

فوق تخصص کلیه و کبد با تصریح اینکه انقلاب اسلامی ما را خودکفا و بی نیاز از کشور های دیگر کرده است، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی دانشجویان ما دیگر برای آموزش در این عرصه نیازی به رفتن به خارج از کشور را ندارند و می توانند در شهر شیراز آموزش های لازم را در اختیار داشته باشند.

دکتر صلاحی گفت : هزینه پیوند کبد در آمریکا ۲۵۰ هزار دلار ، در عربستان و کشورهای همسایه خلیج فارس ۳۵۰ هزار دلار است، این در صورتی است که هزینه پیوند کبد و کلیه در این ایران رایگان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار