«امیر بنی کریمی» با اشاره به اینکه این شرکت جز سومین استان از لحاظ مصرف فرآورده های سوختی است، گفت: روزانه 12 میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی در فارس مصرف می شود.
کد خبر: ۷۱۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳ 06 February 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان: «امیر بنی کریمی»، امروز (چهارشنبه 17 بهمن) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این شرکت جز سومین استان از لحاظ مصرف فرآورده های سوختی است، گفت: روزانه 12 میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی در فارس مصرف می شود.

 

مدیر شرکت فرآورده های نفتی منطقه فارس با اشاره به اینکه 6 و سه دهم درصد مصرف فرآورده های نفتی کشور در فارس مصرف می شود، یادآور شد: پنج میلیون و 700 هزار لیتر بنزین به شکل روزانه در فارس توزیع می شود که مصرف بنزین نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد هفت درصدی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه روزانه در فارس پنج میلیون و یک صد هزار لیتر «نفت گاز (گازوئیل)» مصرف می شود که مصرف گازوئیل رشد پنج درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، نشان می دهد، اضافه کرد: روزانه 180 تا 200 هزار لیتر بنزین هواپیما در فارس مصرف می شود.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه رشد مصرف بنزین در 10 ماهه اول سال 9 و 6 دهم بوده است، اظهارداشت: 64 درصد مصرف گازوئیل فارس در بخش حمل و نقل، هفت درصد در بخش صنایع، 18 درصد در بخش کشاورزی، 10 درصد در بخش نیروگاهی است که فارس در مصرف بخش کشاورزی در رتبه اول است.

 

وی ادامه داد: 10 درصد گازوئیل توزیع شده بین نیروگاه ها، برای شرایط ویژه هست که نیروگاه ها در صورت سرما و افت فشار می توانند از آن استفاده کنند که اکنون ذخیره شده است.

 

بنی کریمی با تاکید بر اینکه سه درصد مصرف نفت گاز در فارس مربوط به ادارات و نیروهای مسلح است و مصرف خانگی نداریم، تاکید کرد: عمده بخش کشاورزی در بخش ادوات کشاورزی است که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی سعی داریم برای کنترل آن و کارت هوشمند توزیع شود که عمده آن کمباین و تراکتور است.

 

وی با اشاره به اینکه 40 درصد نیازها در پالایشگاه شیراز تامین می شود، افزود: مابقی از پالایشگاه بندرعباس به میزان 33 درصد، اصفهان 13 درصد، کرمان 6 درصد، یزد با 4 درصد و بوشهر یک درصد است.

 

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که سوخت در چهار انبار میزان 260 میلیون لیتر را برای مواقع ضروری انبار سازی کرده است، اظهارداشت: 271 نقطه باب جایگاه عرضه محصول داریم و 54 باب هم در حال احداث است که 20 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که تا نیمه اول سال آینده راه اندازی می شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه 35 باب جایگاه ما تحت پوشش برند هستند که به کیفیت کار می افزاید، اضافه کرد: احداث 117 جایگاه در حال بررسی است و 34 نقطه در فارس اولویت دهی شده است که هم توجیه عملیاتی و هم توجیه اقتصادی داشته باشد و بیشترین نیاز در شهر شیراز است و عمده آن مجتمع خدماتی و رفاهی هستند و مجتمع ها، مجتمع های ممتاز و درجه یک هستند و در یکی دو سال آینده فضاهای جایگاه ها را با کیفیت تر انجام دهد.

 

بنی کریمی با تاکید بر اینکه در سطح شیراز بنزین توزیع شده، یورو هست که روزانه یک میلیون و 200 هزار لیتر از اصفهان تامین می شود اما حدود یک میلیون و 600 هزار لیتر بنزین یورو نیاز داریم، اظهارداشت: توزیع گازوئیل یورو 4 در جاده های موصلاتی شکل می گیرد و گازوئیل شیراز هم یورو 4 است که 400 هزار لیتر عرضه می شود و 14 نقطه در جاده مواصلاتی گازوئیل یورو چهار توزیع می شود و برای بنزین سوپر محدودیت هایی داریم که فقط برای شیراز نیست.

 

وی با اشاره به اینکه یک هزار و یکصد دستگاه حمل فراورده های نفتی در فارس وجود دارد که بیشترین در کشور است، اضافه کرد: چهار انبار سوخت در استان وجود دارد که 2 مورد در شیراز و ۲ مورد دیگر و لار و آباده قرار دارد که در مجموع ظرفیت ذخیره 260 میلیون لیتر را دارد.

 

این مقام مسئول از وجود چهار مرکز سوخت رسانی هوایی در شیراز، جهرم، لار و لامرد خبر داد و تامین سوخت هوایی بوشهر با فارس است، یادآور شد: در تمام استان توسط 16 ناحیه و چهار نمایندگی این سازمان، سوخت رسانی انجام می شود.

 

وی از ارسال نفت کوره برای صادرات به بندرعباس را یکی دیگر از کارهای این سازمان برشمرد و افزود: در خصوص آزادراه شیراز – اصفهان، از حدود 6 ماه پیش با شرکت آزادراه های فارس هماهگی ها انجام شده است، 6 نقطه را برای ایجاد مجتمع خدماتی رفاهی در نظر گرفتیم که در حال بررسی و جا نمایی هم انجام شده است، اظهارداشت: ۲ هزار و ۴۳۲ نازل بنزین و 950 نازل نفت گاز در فارس وجود دارد که سازمان استاندارد در خصوص میزان تحویلی ماهانه، نازل ها را مورد بررسی قرار می دهد و تاکنون در خصوص نازل مشکل وجود داشته اما در خصوص کیفیت مشکل وجود نداشته است که مردم می توانند در صورت بروز مشکل با 09627 تماس بگیرند.

 

مدیر شرکت فرآورده های نفتی منطقه فارس با تاکید بر اینکه ماهانه جلسه های کارگروه قاچاق سوخت در فارس برگزار می شود که نسبت به سال گذشته 105 درصد افزایش داشته است، تاکید کرد: یک هزار و 180 پرونده در سال جاری مورد بررسی قرار گرفته است در حالی که این رقم در سال گذشته 273 بوده که برخی از پرونده ها، مربوط به عرضه خارج از شبکه بوده است و بخشی از پرونده ها به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده می شود و تاکنون یکصد پرونده به تعزیزات ارجاع داده شده است.

 

وی از مسدود شدن یک هزار و 726 کارت سوخت خبر داد و علت آن واگذاری کارت سوخت توسط صاحب کارت به افراد سودجو دانست و اظهارداشت: سال گذشته 170 مورد بوده که 915 درصد رشد داشته است و اختلاف قیمت و مشکل ارز در کشور باعث شده تا این روند رو به افزایش داشته باشد از این رو باید کنترل شود تا از صدور بارنامه سوری جلوگیری کنند که جریمه ها از 20 تا یک صد میلیون ریال جریمه برای صاحبان کارت سوخت های مسدود شده در نظر گرفته شده است.

 

بنی کریمی با اشاره به اینکه در 10 ماه امسال یک میلیون لیتر میزان سوخت کشف شده بوده است و این درحالی است که در سال گذشته 575 لیتر بوده که 80 درصد رشد داشته است، افزود: اول انقلاب 50 نقطه جایگاه داشتیم که الان به 275 نقطه رسیده است، در خصوص جایگاه های CNG هم در قبل از انقلاب تنها ۲ جایگاه در کشور وجود داشت که آنهم در فارس بود اما امروز این رقم در فارس به عدد 127 جایگاه رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار