معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز با اعلام اینکه شهرداری شیراز دیگر جورکش 11 هزار مهندس نیست، گفت: در حال حاضر 24 هزار و 794 مهندس شیرازی در هفت رشته مهندسی فعال هستند که از این تعداد 11 هزار نفر دارای پروانه اشتغال و بیش از 12 هزار نفر دیگر در نوبت دریافت پروانه اشتغال هستند.
کد خبر: ۷۱۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷ 05 February 2019

تابناک فارس به نقل از شیرازه: معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز شانزدهم بهمن ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بعد از بیست سال توانسته ایم تغییر و تحولات طرح تفصیلی مناطق مختلف کلانشهر شیراز را آپدیت کنیم، گفت: این طرح هم اکنون در کارگروه زیربنایی فارس و شورای عالی شهرسازی کشور در حال پیگیری است.

آرش فرج زاده اظهار داشت: ابلاغیه های نهایی طرح تفصیلی منطقه 10 شهرداری شیراز آماده شده و اکنون روند نامه نگاری طی می شود.

معاون شهردار شیراز از جذب 92 درصدی بودجه شهرداری شیراز تا پایان دیماه خبر داد و در ادامه بیان کرد: در سال جاری تعداد دو هزار و 153 پروانه با مساحت یک میلیون و 853 هزار و 682 مترمربع صادر شده است.

فرج زاده با اظهار اینکه در سال جاری با کاهش 15 درصدی صدور پروانه و کاهش 20 درصدی متراژ روبرو شدیم، گفت: این روند رو به کاهش از سال 94 تاکنون وجود داشته است به گونه ای که صدور پروانه در سال جاری نسبت به سه سال گذشته 45 درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: این روند رو به کاهش در صدور پروانه تاثیر منفی بر درآمد نداشته است و از نظر ریالی با افزایش 62 درصدی درآمد از ناحیه صدور پروانه مواجه شدیم که علت آن برخی از بلندمرتبه سازی ها در کلانشهر شیراز است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری شیراز در دو بخش شهرداری الکترونیک و طراحی شهری پرداخت و بیان کرد: سالانه 120 هزار مراجعه کننده در صف مناطق مختلف شهرداری شیراز هستند که بیش از 80 درصد از مراجعه کنندگان ما برای دریافت پاسخ استعلام است.

وی با اعلام اینکه اگر زیرساخت ها برای ارائه استعلام ها به صورت الکترونیکی فراهم شود 80 درصد از مراجعه کنندگان حضوری کاهش پیدا می کند و این کار بسیار بزرگی است، از آغاز طرح شهرداری الکترونیک به صورت پایلوت از انتهای ماه جاری در یکی از مناطق شیراز خبر داد و گفت: عملیاتی شدن این طرح در دیگر مناطق پس از شش ماه صورت خواهد گرفت.

فرج زاده با اعلام اینکه شهرداری شیراز دیگر جورکش 11 هزار مهندس نیست، بیان کرد: در حال حاضر 24 هزار و 794 مهندس شیرازی در هفت رشته مهندسی فعال هستند که از این تعداد 11 هزار نفر دارای پروانه اشتغال هستند و بیش از 12 هزار نفر دیگر در نوبت دریافت پروانه اشتغال هستند.

معاون شهردار شیراز اظهار داشت: با توجه به شعار انسان محوری شهرداری و شورای فعلی، پیاده محوری و المان ها از محورهای مشترک اسناد بالا دستی شهرداری شیراز است که در حال حاضر متمرکز نیست و به یک نظام جامع نیاز دارد.

وی با بیان اینکه تهیه این طرح بر عهده یک مشاور قرار داده شده است، افزود: قرار شده مشاور مورد نظر چند محور را به موازات مطالعه درخصوص این طرح دستور كار قرار دهد.

برچسب ها: شهرداری ، مهندس ، اشتغال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار