در حالیکه حداقل دستمزد حدود یک میلیون تومان در ماه است، قیمت یک کیلو گوشت قرمز به 100 تا 120 هزار تومن رسیده است.
کد خبر: ۷۱۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 04 February 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: 17 سال است که پاکبان محله ما یک مرد خوش‌قلب است که هر روز صبح با چای یا صبحانه مختصری، پدر با او خوش و بش می‌کرد. دیگر با هم دوست شده بودند و از وقتی بابا به رحمت خدا رفت ما هم به احترام این رفاقت حال و احوال او را می‌پرسیم و به چای و صبحانه دعوتش می‌کنیم. امروز که از اوضاع و احوالش جویا شدم، پای گرانی را وسط کشید و از مشکلاتش برای تامین مخارج خورد و خوراک زن و بچه‌اش گفت.

علی آقا گران شدن گوشت قرمز را مطرح می‌کند و می‌گوید: با این حقوق از عهده مخارج خانواده 4 نفری به سختی بر می‌آیم.

وی ادامه می‌دهد: امروز شنیدم قیمت گوشت بیش از 100 هزار تومن شده است و البته پیش از این نیز به ندرت قادر به خرید گوشت قرمز بودم.

این مرد زحمتکش اضافه می‌کند: بچه‌ها در سن رشد هستند و به مصرف گوشت قرمز نیاز دارند اما با این روند افزایشی خرید گوشت مرغ هم سخت می‌شود تا چه برسد به گوشت 100هزار تومانی.

افت شغلی

احمد آقا در بازارچه پشت خانه ما قصابی کوچکی داشت که همیشه از او خرید می‌کردیم اما امروز دیدم که در حال جمع کردن یخچال و وسایل قصابی است. علت را جویا می‌شوم که می‌گوید: با افزایش قیمت گوشت در ماه‌های اخیر با کاهش چشمگیر شمار مشتریان مواجه شده‌ایم.

وی می‌افزاید: مشتریانی هم که هنوز باقی مانده‌اند، توان خرید چند کیلو گوشت را ندارند و 2 تا 3 کیلو گوشت می‌خرند و می‌روند تا یکی، 2 ماه دیگر که باز از این در وارد شوند.

این قصاب محلی با اشاره به شرایطی که برای نگهداری از گوشت لازم است، عنوان می‌کند: مدت زیادی نمی‌توان گوشت را در مغازه نگهداری کرد و اگر به موقع فروش نرود، فاسد شده و متضرر می‌شویم.

 

 

احمد ادامه می‌دهد: تصمیم گرفتم در این شرایط، تغییر شغل بدهم و به فروش حبوبات یا اجناسی که توان خرید مردم برای آنها بیشتر است، رو بیاورم تا چرخ زندگی را بچرخانم.

غذاهای حاضری

صاحب یک مرکز تهیه غذای بیرون‌بر نیز افزایش قیمت گوشت قرمز را بر شغل خود موثر می‌داند و می‌گوید: با این افزایش قیمت ما نیز ناچار به افزایش قیمت غذاهای بیرون بر شده‌ایم.

ناصر رضایی به خبرنگار فارس میگوید: قیمت چلوخورشت از 16 تا 18 تومان شده است که طبعا بر قدرت خرید مشتری تاثیر گذاشته و شمار سفارش‌ها را کم کرده است.

وی تاکید می‌کند: در روزهای اخیر با اعتراض مشتریان فراوانی مواجه شده‌ایم اما وقتی مواد خام غذایی گران می‌شوند از دست پزندگان نیز کاری برای کنترل قیمت بر نمی‌آید.

 

برچسب ها: گرانی ، گوشت ، مواد غذایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار