معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینكه همزمان با فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام فاطمیه برنامه متنوعی در این حرم مطهر برگزار می‌شود، به تشریح این برنامه‌ها پرداخت.
کد خبر: ۷۰۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶ 30 January 2019

تابناک فارس به نقل از ایکنا:حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)  ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام دهه فجر گفت: همزمان با فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام فاطمیه برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، مذهبی و غیره در این آستان مقدس برگزار خواهند شد.
وی با یادآوری اینكه در طی ایام دهه فجر هر روز این برنامه‌ها در حرم مطهر اجرا خواهند شد، افزود: قبل از آغاز ایام دهه فجر دو برنامه بانوان فاطمی و مسابقات قرآن كمیته امداد به ترتیب در روزهای ۹ بهمن و ۱۱ بهمن‌ماه جاری در حرم مطهر برگزار شده و یا خواهند شد.
سلامی گفت: در نخستین روز دهه فجر كه مصادف با جمعه، ۱۲ بهمن‌ماه خواهد بود، مراسم نمادین ورود امام خمینی(ره) در ساعت ۹ صبح در شبستان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد كه در این مراسم آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه كشور به سخنرانی خواهد پرداخت.
وی با بیان اینكه بعد از نماز مغرب و عشاء همین روز نیز آیت‌الله اعرافی سخنران خواهد كرد، از برپایی گذرگاه انقلاب در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر طی ایام دهه فجر خبر داد و گفت: این نمایشگاه ویژه ایام انقلاب و پیشرفت‌های آستان‌های مقدس را بعد از انقلاب به تصویر می‌كشد.
معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اظهار كرد: در روز ۱۴ بهمن‌ماه جاری نیز اختتامیه سوگواره عاشورایی در حرم مطهر برگزار خواهد شد.
وی، تولید و چاپ محصولات فرهنگی میان زائران، برپایی محافل انس با قرآن، ویژه بانوان، برگزاری جشن‌های تكلیف ۸ هزار نفر از دانش‌آموزان دختر مدارس شیراز و برگزاری کارگاه هنری تولید اینفوگرافی با موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان كرد.
سلامی با بیان اینكه نشست‌های بصیرتی دشمن‌شناسی ویژه عموم زائران و مجاوران حرم مطهر طی روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ بهمن‌ماه جاری در حرم مطهر برگزار خواهد شد، گفت: شب شعر انقلاب با حضور شاعران برجسته كشوری نیز در تاریخ ۱۶ بهمن‌ماه در حرم مطهر اجرا می‌شود.
معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از برگزاری مسابقات قرآن شكوفه‌های احمدی در روز ۱۷ بهمن‌ماه جاری در این حرم مطهر خبر داد و گفت: به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) این حرم مطهر غرق ماتم و عزا خواهد شد.
وی با بیان اینكه مراسم‌های سوگواری فاطمی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین میرزامحمدی طی روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن‌ماه در شبستان حرم مطهر برگزار خواهد شد، گفت: همچنین طی روزهای ۱۸ تا ۲۲ بهمن‌ماه ایستگاه صلواتی به‌مناسبت سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) در حرم مطهر برپا می‌شود.
سلامی، برپایی حلقه‌های معرفتی و پرسش و پاسخ با موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی، برپایی نمایشگاه كتاب با تخفیف ۶۰ درصد و غیره را از دیگر برنامه‌های ایام دهه فجر در این حرم مطهر برشمرد.
معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در پایان اقشار مختلف مردم متدین و خداجوی فارس و زائران و مجاوران سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی را برای حضور در این برنامه‌ها دعوت كرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار