مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از اجرای گروه سرود یک هزار و ۶۰۰ نفری توسط اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد و گفت: این تعداد یک رکورد از لحاظ تعداد اعضای یک گروه سرود، محسوب می‌شود.
کد خبر: ۷۰۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴ 30 January 2019

تابناک فارس به نقل از ایکنا:صابر سهرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، ۱۰ بهمن با اشاره به اینکه سرود ۴۰ هزار نفری در مصلی‌ها و اماکن مذهبی سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: سرود یکی از هنرهای قابل توجه محسوب می‌شود و فارس همواره در سرود حرف‌هایی برای گفتن داشته است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی هم سرودهای حماسی و انقلابی به شور آن ایام می‌افزود، یادآور شد: سهم استان فارس برای اجرای این سرود، تعداد یک هزار و ۶۰۰ نفر از اعضای گروه سرود کانون‌های مساجد است و مابقی استان‌ها هم تعداد مشخص شده را به تناسب تعداد کانون‌های خود خواهند داشت که در مجموع ۴۰ هزار نفر در سراسر کشور خواهد شد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با بیان اینكه سرود یک هزار و ۶۰۰ نفره در روز ۱۲ بهمن همزمان با سالروز ورود حضرت امام(ره) به میهن اسلامی به اجرا در می‌آید، گفت: این سرود به همت کانون فرهنگی و هنری پادگان «احمدبن موسی(ع)» به اجرا در می‌آید و با توجه به اینکه سال‌های گذشته سرود یک هزار و ۳۵۷ نفره بود، تعداد یک هزار و ۶۰۰ نفر به عنوان رکورد جدیدی محسوب می‌شود که متعلق به بچه‌های مسجدی است.
وی با اشاره به اینکه این گروه توسط محمدرسول لرنژاد، از مربیان سرود استانی آماده شدند، افزود: سرودهای «خمینی، ای امام»، «سرود ملی جمهوری اسلامی» و «ای ایران من» برای این مراسم آماده شده است و اجرا می‌شود.
سهرابی اضافه کرد: روز گذشته هم تمرین این گروه در حافظیه و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اجرا و توسط تیم شبکه یک ضبط شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار