استاندار فارس در ادامه سخنان خود مهم‌ترین اولویت كاری خود را توجه به معیشت مردم و اشتغال دانست و گفت: اگر قرار است معیشت مردم را به سامان برسانیم باید بدانیم كه ما از سیستم جهانی تأثیر می‌پذیریم و چه بهتر كه با تلاش بیشتر اثرگذارتر باشیم و این كار هم با تكیه بر نیروها و منابع داخلی میسر خواهد شد.
کد خبر: ۷۰۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 30 January 2019

تابناک فارس به نقل از ایکنا: عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، ۱۰ بهمن‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از افتتاح و بهره‌برداری بیش از یك هزار و ۷۰ پروژه در ایام دهه فجر در استان فارس خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری معادل ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح و بهره‌برداری خواهند شد.
وی به تشكیل نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب در این استان اشاره كرد و گفت: این نمایشگاه می‌تواند نظام جمهوری اسلامی را در عرصه‌های مختلف به نمایش گذارد.
استاندار فارس شاخص‌ترین این پروژه‌ها را افتتاح و بهره‌برداری سردخانه سردخانه ۱۱۰۰ تنی شهرك صنعتی، ایستگاه مترو امام حسین(ع)، تقاطع غیرهمسطح امیركبیر، تقاطع جوادیه، كارخانه نوین آبان در شهرك صنعتی، بزرگراه مرودشت ـ درودزن، بیمارستان قائمیه، دانشكده پیراپزشكی جهرم را برشمرد.
رحیمی اظهار كرد:‌ همچنین در سفر وزیر صنعت و معدن به استان فارس دو پروژه فولاد خرامه و كارخانه تولید كاغذ خرامه كلنگ‌زنی شده و پروژه‌های سیمان خاكستری نی‌ریز با ۷۹۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۳۷۴ نفر اشتغالزایی، فاز ۴ كاشی پاسارگاد سرام آباده با سرمایه‌گذاری ۱۰۲ میلیارد تومان و ۲۴۰ نفر اشتغالزایی، شركت نوین آبان فنآوری، تولید مبدل‌های حرارتی در شهرستان سپیدان با سرمایه‌گذاری ۱۵۵ میلیون تومان و ۱۳۲ نفر اشتغالزایی به بهره برداری خواهند رسید.

توسعه فرهنگی؛ از اصول توسعه پایدار
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یكی از اصول توسعه پایدار، توسعه فرهنگی است كه اصحاب رسانه یكی از عناصر اساسی این پایداری هستند.
وی با تأكید بر لزوم اخلاق‌مداری در عرصه اطلاع‌رسانی افزود:‌ هر چه بتوانیم به سمت و سوی واقعیت‌ها با رعایت اخلاق حركت كنیم می‌توانیم از اثرگذاری بیشتری برخوردار باشیم.
رحیمی اظهار كرد: امروز در فضای رسانه‌ای اعم از مكتوب و مجازی، مشاهده می‌كنیم هجمه بسیار گسترده‌ای به سمت و سوی كشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی از سوی معاندین و بدخواهان انجام می‌شود تا نظام جمهوری اسلامی را تضعیف كرده و آن را ناكارآمد جلوه دهند.
استاندار فارس ادامه داد: كسانی كه می‌توانند بهترین مقابله را با هجمه‌های معاندین داشته باشند و افكار عمومی را اقناع كنند خبرنگاران و رسانه‌های ما هستند كه با اطلاع‌رسانی از خدمات بسیار خوبی كه در دوران پرفروغ نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم این كشور ارائه شده است، آن‌ها را در تخریب‌هایشا ناكام بگذارند.
وی بیان كرد: امروز نظام سلطه به شدت به دنبال این تضعیف هست و هر كس به نوبه خود در چارچوب تخصصی و حرفه‌ای كه كار می‌كند خود را مكلف و موظف می‌داند كه از دستاوردهای نظام دفاع كند.

توجه به معیشت مردم و اشتغال؛ اولویت‌های استاندار جدید
استاندار فارس در ادامه سخنان خود مهم‌ترین اولویت كاری خود را توجه به معیشت مردم و اشتغال دانست و گفت: اگر قرار است معیشت مردم را به سامان برسانیم باید بدانیم كه ما از سیستم جهانی تأثیر می‌پذیریم و چه بهتر كه با تلاش بیشتر اثرگذارتر باشیم و این كار هم با تكیه بر نیروها و منابع داخلی میسر خواهد شد.
وی ادامه داد: برای سامان دادن معیشت مردم نیازمند این هستیم كه در هر خانواده ۲ یا ۳ بیكار نداشته باشیم و نیروهای مولد به عنوان پتانسیل‌های استان به هدر نرود و باید اشتغال ایجاد كنیم و جهت ایجاد اشتغال هم نیاز به سرمایه‌گذاری داریم و این سرمایه‌گذاری هم در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی است.
رحیمی در عین حال این نكته را یادآور شد كه شرایط تحریم امروز، شرایط اقتصادی كشور را بسیار بغرنج كرده است و همان‌گونه كه در جنگ تحمیلی و ۸ سال دفاع مقدس ایثارگری و همراهی مردم با دولت و نظام منجر به پیروزی در آن جنگ شد، این جنگ خطرناك و پیچیده نیز نیاز به همراهی و همدلی و هم‌افزایی مردم و مسئولان دارد.
استاندار فارس تأكید كرد: وظیفه ما در این شرایط تلاش كردن با برنامه محوری برای ایجاد فرصت‌های شغلی و استفاده از توانمندی و فرصت‌های داخلی برای كاهش فشار اقتصادی بر مردم است البته تراكم بازار ارز و محدودیت‌هیای كه در فروش صادرات شده بر درآمد كشور اثر منفی دارد.

در راه دستیابی به آرمان‌ها هزینه‌ها را بپذیریم
وی بیان كرد: باید بپذیریم كه ما به دنبال استقلال آزادی و عدم تبعیت از ابرقدرت‌ها بودیم و در راه آرمان‌ها ممكن است هزینه‌های زیادی هم مجبور باشیم بپذیریم كه برای رسیدن به هدف مطلوب باید این هزینه‌ها دهیم.
رحیمی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری فارس، وجود ۴ اثر ثبت جهانی، ۲ هزار و ۷۰۰ اثر ثبت ملی شده، ۱۴۰۰ بقعه متبركه، ۴۰۰ موقعیت طبیعی و اكولوگی را از جمله این ظرفیت‌ها برشمرد و تأكید كرد كه ما توجه ویژه‌ای به صنعت گردشگری خواهیم داشت.
استاندار فارس با بیان اینكه در تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه مراسم شهر منبت در آباده خواهیم داشت، گفت: باید تلاش بیشتری در زمینه گردشگری داشته باشیم.

وجود ۱۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان فارس
وی همچنین با تصریح اینكه یك هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد، گفت: مسلماً اتمام این پروژه‌ها اعتبار بالایی نیاز دارد كه انجام آن‌ها در كوتاه مدت خیلی است لذا این پروژه‌ها را اولویت‌گذاری كرده و اول پروژه‌هایی كه بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیكی داشته و بر زندگی مردم اثرگذار هستند را به اتمام خواهیم رساند.

آمادگی برای اجرای طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع)
رحیمی به طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) اشاره كرد و گفت: دو طرح در این راستا مطرح است یكی طرح ۳۶۰ هكتاری بافت قدیم شیراز و دیگری طرح ۵۷ هكتاری توسعه حرم شاهچراغ(ع) كه این طرح در دست تهیه نهایی است و ما آمادگی این را داریم كه بعد از نهایی شدن طرح توسط دستگاه‌های متولی موضوع توسعه و بهسازی اطراف حرم را در دستور كار قرار دهیم.
استاندار فارس در ادامه بر این نكته تأكید كرد كه اقتصاد هرچه وارد سیاست نشود و سیاست هر چه به سوی اقتصاد نرود، بهتر است و كسی كه به این سمت برود، آینده چنین فعالیت‌هایی را به مخاطره می‌اندازد و بهتر است كه تشكل‌های مردم نهاد تخصصی به سمت و سوی حرفه‌ای و اقتصادی بودن حركت كنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار