رضایی تأكید كرد: ما انقلاب كردیم كه حد و مرزها و انحصارطلبی‌ها برداشته شود و جامعه از یك عدالت معناداری برخوردار باشد لذا اگر این قضیه منافات پیدا كند، مردم انتقاد می‌كنند به خصوص مسائلی كه امروز می‌بینیم و با كمال تأسف به جای اینكه مسئولان مشكلات را حل كنند، نمك بر روی زخم وضعیت بداقتصادی مردم می‌ریزند.
کد خبر: ۷۰۹۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 29 January 2019

تابناک فارس به نقل از شیرازه:حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در نشست خبری برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در فارس را اعلام و اظهار کرد: بیش از ۸۰ هزار برنامه در ۱۴ عنوان مبتنی بر ۵ محور در استان فارس برگزار می‌شود که برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تبیینی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و جشنواره‌هایی نظیر فیلم و تئاتر و موسیقی فجر، پرده‌خوانی و نقاله‌گویی، رونمایی از رویدادهای ادبی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، برگزاری مسابقات و غیره از جمله این برنامه‌هاست.

 

به گفته وی برنامه‌های گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در بخش‌های رسانه و نفوذ رسانه‌ای، زنان و نقش آنان در دفاع مقدس و انقلاب، مساجد، كودكان و نوجوانان، تشكل‌ها و ان جی اوها، فضای مجازی و كانال‌ها و سایت‌ها و افتتاحیه پروژه‌های عمرانی و اقتصادی نیز برگزار می‌شوند.

رضایی گفت: همایش «نشر معارف فاطمی» و همایش «انقلاب در فضای مجازی» دو برنامه‌ای هستند كه به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شوند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس به برنامه‌های روز ۱۲ بهمن مصادف با آغاز دهه فجر در سال جاری اشاره كرد و گفت: این برنامه‌ها از ساعت ۹ صبح روز جمعه، ۱۲ بهمن‌ماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آغاز می‌شود كه در آن آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه كشور سخنرانی خواهد شد.

برای معرفی اماکن انقلابی به نسل جدید اقدامی نشده است

وی همچنین درخصوص برنامه ویژه برای معرفی شخصیت‌ها و اماکن انقلابی در شیراز برای نسل ‌های جدید به گفت: من ۲ سال قبل پیشنهاد دادم مراکزی که برای مردم خاطرات انقلابی دارد مانند مسجد حبیب یا میدان شهدا و سایر اماکن که محل فعالیت‌های انقلابی بوده پلاک کوبی شود تا به عنوان سند در تاریخ بماند امسال هم تاکید کردیم که این کار انجام شود اما هنوز اقدامی انجام نشده است.

رضایی در خصوص تولیدات هنری مکتوب و صوتی و تصویری در قالب‌های مختلف مستند و فیلم و سریال تلویزیونی نیز پاسخ داد: این کارها باید در سطح کلان انجام شود. البته یک کارهایی هم در خود استان فارس انجام شده است به عنوان مثال شهید ربانی از انقلابی‌های استان فارس بوده و کتابی در مورد ایشان از جمله کتاب‌هایی است که قرار است در این دهه رونمایی شود.

تهیه مستند فجرآفرینان

وی ادامه داد: نشست‌های گفت‌وگو با شخصیت‌های انقلابی هم در این دهه برگزار می‌شود. مستند مشاهیر و نقش‌آفرینان انقلاب هم در استان فارس در حال تولید است. البته اطلاع ندارم اجرای آن به دهه فجر می‌رسد یا در طول سال قرار است پخش شود.

رضایی اضافه کرد: همچنین مستند تاریخ شفاهی فارس در قالب ۲۸ برنامه ۳۰ دقیقه‌ای هم پخش آن شروع شده مستند فجر آفرینان هم در قالب یک برنامه ۲۰ قسمتی تهیه شده که بیشتر در مورد اتفاقات انقلابی در شهرستانهاست. امسال در حوزه تهیه مستند و محصولات صوتی تصویری اتفاقات خوبی رخ داده است.

رضايی در بخش ديگری از سخنان خود گفت: در چهل سالگی انقلاب اسلامی قاعدتاً باید برنامه‌ها متفاوت از سال‌های قبل برگزار شود و بتوانیم با هماهنگی و همدلی زمینه حضور مردم را هرچه بیشتر در مراسم فراهم كنیم.

وی با بیان اینكه سیاست اصلی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر ۵ محور اساسی پایه‌گذاری شده است، افزود: محور اول بحث بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی طی این ۴۰ سال است؛ باید در این مدت كارنامه‌ای از فعالیت‌های خود ارائه دهیم و مردم نیز منتظر هستند ضمن اینكه باید مدنظر داشته باشیم كه هر چقدر دستاوردهای انقلاب را بیان كنیم، كم است و باید به این مسئله اهتمام بورزیم.

رضایی با اشاره به اینکه بازبینی دستاوردهای انقلاب سبب تشخیص نقاط ضعف و قوت می‌شود، اظهار داشت: در ۴۰ سالگی انقلاب باید کارنامه انقلاب به مردم ارائه و دستاوردهای آن تبیین شود چراکه این ایام فرصتی برای بیان دستاوردها و بازبینی است.

وی، محور دوم برنامه‌های دهه فجر را ایجاد امید و نشاط در جامعه برشمرد و گفت: باید برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به شكلی اجرا شوند كه موجب ایجاد امید و نشاط در جامعه شود و باید با یأسی كه متأسفانه بر اساس قدرت رسانه‌ای رسانه‌های معاند ایجاد می‌شود، مقابله كنیم و در این راستا باید واقعیت‌ها را بدون مبالغه‌گویی برای جامعه بیان كنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس اضافه كرد:‌ آنچه كه بعد از پیروزی انقلاب اتفاق افتاد و خدمات‌رسانی شد، می‌تواند موجب امید به آینده برای جامعه باشد؛ در وضعیت جنگ و انقلاب كه به خودی خود هیچ چیزی جای خودش نیست و همه چیز زمان می‌برد تا جای خودش را پیدا كند و بعد از جنگ و تحریم‌ها توانستیم از توطئه‌ها بیرون آییم و موفق شویم.

اجرای برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با محوریت مساجد

رضایی از سخنان برخی از مسئولان كشور انتقاد كرد و گفت: در این مقطع اگر كسی حرفی بزند كه موجب ناامیدی و یأس مردم و یا ناراحتی آنان شود، پذیرفته نیست و اگر از روی نادانی چنین سخنی گفته باشد، كه واقعاً حیف چنین مسئولیتی است كه به او واگذار شده است و اگر از روی دشمنی چنین حرف‌هایی بزند، تكلیفش مشخص است به عنوان مثال اخیراً وزیری گفته بود كه همین كه هست و مردم خدا را هم شكر كنند.

وی با تأكید بر اینكه طرح چنین مباحثی حتی از روی نادانی و غفلت یك خیانت است، گفت: محور سوم مردمی برگزار كردن برنامه‌هاست و نباید همه چیز را به سمت و سوی دستگاه‌های دولتی ببریم كه در این راستا محور برگزاری برنامه‌های ما نیز مساجد هستند.

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس، مساجد را مركزی برای اجرای برنامه‌های مردمی و نه تنها دینی و مذهبی دانست و گفت: مساجد باید در مقاطعی كه نیاز است، حضور پررنگی داشته باشند.

رضایی با بیان اینكه سعی می‌كنیم برنامه‌های شاد مردمی اجرا كنیم، گفت: متأسفانه وقتی می‌گوییم ایجاد نشاط و جشن، ذهن‌ها به سمت و سوی آلات موسیقی و سازهای مختلف می‌رود، در حالی كه می‌توان یك برنامه شاد تدارك دید بدون اینكه حرامی در آن دیده شود لذا برای اجرایی كردن جشن‌های ۴۰ سالگی انقلاب و با آن قید مردمی بودن بهترین ظریفت مساجد هستند.

وی بیان كرد: سیاست چهارم ایجاد وحدت و انسجام است چرا كه در ۴۰ سالگی انقلاب نیاز به وحدت، یكپارچگی و همدلی بیشتر از گذشته است؛ امروز همه دنیا بسیج شده‌اند و به اشكال گوناگون دارند سیاه نمایی می‌كند، هم گذشته را با قلم مزدوران و قلم به دستان ماهر خود فروخته‌ خود، گذشته تلخی جلوه می‌دهند و هم مردم را از آینده ناامید می‌كنند لذا نیاز به وحدت داریم.

انقلاب كردیم كه حد و مرزها و انحصارطلبی‌ها برداشته شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس اظهار كرد: دشمنان برای ما كافی هستند و نباید از درون با هم دشمن باشیم و باید اندیشه‌ها و جناح‌های مختلف كنار هم قرار بگیرند و اختلافاتشان را با هم حل و فصل كنند؛ اختلاف سلیقه موجب نارضایتی و خیانت به مردم نشوند و باعث نگرانی مردم از آینده نظام و انقلاب نشود لذا سعی در ایجاد وحدت و انسجام باید داشته باشیم ضمن اینكه مقام معظم رهبری نیز بارها بر روی این قضیه تأكید داشتند بنابراین وزیر و وكیل باید خود را در كنار مردم ببینند و جدای از مردم نباشد و ۴۰ سالگی انقلاب نماد این موضوع باشد.

رضایی تأكید كرد: ما انقلاب كردیم كه حد و مرزها و انحصارطلبی‌ها برداشته شود و جامعه از یك عدالت معناداری برخوردار باشد لذا اگر این قضیه منافات پیدا كند، مردم انتقاد می‌كنند به خصوص مسائلی كه امروز می‌بینیم و با كمال تأسف به جای اینكه مسئولان مشكلات را حل كنند، نمك بر روی زخم وضعیت بداقتصادی مردم می‌ریزند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، محور پنجم را توجه به ارزش‌های دینی دانست و گفت: نباید فراموش كنیم كه انقلاب مبتنی بر ارزش‌ها آغاز شد، به پیروزی رسید و تثبیت شد و ارزش‌ها باعث شدند كه انقلاب با دست خالی در برابر رژیم تا دندان مسلح به وجود آید و بعد تداوم پیدا كند و در برابر همه كفر با همه امكاناتشان امروز هم مقتدر بماند و معاندینی كه روزی امید بسته بودند كه كار انقلاب سال اول تمام شده است و امسال وعده داده بودند كه ۴۰ سالگی انقلاب را جشن نمی‌گیریم اما به این نتیجه رسیده‌اند كه انقلاب تداوم پیدا می‌كند.

وی از اصحاب قلم،‌ اساتید دانشگاه و معلمان خواست كه در مدارس و دانشگاه‌ها و تریبون‌های خود این مسائل را بیان كنند و ادامه داد: امروز كسانی كه منافعشان در خارج از مرزها به خطر افتاده است، كارشان به جایی رسیده است كه به شعور مردم توهین می‌كنند.

دشمن در جنگ تبلیغاتی شکست خورده است

رضایی اظهار كرد: این از افتخارات انقلاب اسلامی است كه دشمن فرهنگی‌اش مأیوس و ناامید شده است؛ این‌ها در جنگ نرم شكست خورده‌اند درست است فرصت‌ها و هجمه‌هایی داشتند اما باور كنیم در جنگ تبلیغاتی بر علیه ارزش‌های ما شكست خورده‌اند و این به اثبات رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار