آیت الله دژکام با اشاره به تدوین مبانی گردشگری حلال در دنیا، گفت: امروز کشورهای غیر مسلمان به توسعه گردشگری حلال روی آورده اند و کشوری مانند ژاپن از این منظر سود می برد بنابراین اگر بناست کاری کنیم که افراط و تفریط در آن نباشد و تضادها تشدید نشود باید در این زمینه فعال شویم.
کد خبر: ۷۰۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸ 27 January 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:آیت الله لطف الله دژکام، یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شاید یکی از دلایلی که در چهل سالگی انقلاب می شد در برخی جاها جلوتر باشیم اما چنین نشد، بی توجهی به این مساله بوده است.
وی، با بیان اینکه شیوه برگزاری کنفرانس ها و نشست های خبری باید در فضایی صمیمی و متناسب جامعه ما باشد نه بر مبنای الگوی اروپایی، اظهار داشت: به طور معمول در نشست های خبری که در کشورمان برگزار می شود، احساس اینکه برادران و خواهران دینی در کنار هم هستند، القا نمی‌شود.
امام جمعه شیراز ادامه داد: باید در جامعه خود متناسب با اخلاق اجتماعی از نقطه‌ای شروع کنیم که جایگاه رسانه را بپذیریم و اگر این کار آغاز نشود و به تقلید از مدل های غربی جلو رویم، ممکن است بعد از مدتی پشیمان شویم.
آیت الله دژکام بیان کرد: در چهل سالگی انقلاب باید در شیوه زندگی و مدل‌های رفتاری خود درمقابل تمدن رقیب، بازنگری کنیم و پایه اصلی این اقدام آن است که فضا را برمبنای برادری، انس و الفت قرار دهیم و این معیار را حتی نسبت به رسانه‌های منتقد رعایت کنیم.

** انقلاب اسلامی ایران، انقلابی اجتماعی بود
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه انقلاب ها گاه موجد تغییراتی سیاسی است، گاه اقتصادی و گاه اجتماعی، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی اجتماعی بسیار ریشه داری خواند که با تحول در ارکان جامعه سیاست و اقتصاد را با خود همراه کرد.
آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه در مسیر حرکت اجتماعی باید دوره ای را بگذرانیم تا به مرز بلوغ و پختگی برسیم، افزود: این زمان از منظر جامعه شناسی حدود 2 نسل، یعنی تقریبا شصت سال است که اگر مبنای انقلاب را سال 42 درنظر بگیریم، هنوز 2 نسل از زمان انقلاب تکمیل نشده است و باید در این 2نسل تلاش رخ دهد و غیر ممکن است بگوییم کمتر از این 2 نسل به نتیجه می رسیم.
وی با بیان اینکه در سیر انقلاب از جهاتی جلو هستیم، ادامه داد: اینکه توانسته ایم در مقابل این همه توطئه رشد کنیم، غیر قابل تردید است هر چند هنوز در مباحثی به اهدافی که مد نظر داریم نرسیده ایم که مهمترین آن در بخش اقتصادی است و این موضوع از طرف رقیب پاشنه آشیل شده است.
آیت الله دژکام بیان داشت: درست است که گروهای سیاسی داخل نظام در برخی موارد از هم گله مندند اما همگی می دانیم در یک مسیر پیش می رویم و این حرکت گونه ای پیشروی بوده که اوج آن در همین چند سال اخیر 13آبان بوده است.
وی با اشاره به اینکه ملت مقاوم و صبور ایران با وجود فشارها مسائل را اداره می کند، گفت: عمده رقابت گروه‌های سیاسی باید از همین نقطه شکل گیرد یعنی جریان‌های مختلف سیاسی در جاهایی که اهداف انقلاب تحقق نیافته، در پی ارایه راهکارهای مناسب‌تر و موفق تری باشند تا مردم هم به آنها اعتماد کنند و نتیجه این اعتماد از صندوق های رای بیرون آید.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال آینده گفت: بسیاری برای این انتخابات خیز برداشته اند، آماده کردن کاندیداها خود یک مبحث و مهیا کردن آنان که فرهنگ می‌سازند، مطلب دیگری است.
وی، با تاکید بر اینکه نقش رسانه در انقلاب نقش فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ است، افزود: مادامی که رسانه ها این نقش را بر عهده دارند، انتخاب های خوبی در جامعه رقم خواهد خورد، اما رسانه ها در انتخاب بد مردم نیز نقش دارند و این برای ادامه انقلاب خطرناک است و اخلاق رسانه باید ما را از برخی کارها باز ‌دارد.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری سال 98 برگزار ‌شود.
امام جمعه شیراز همچنین با تاکید بر تبیین دستاوردهای انقلاب برای مردم گفت: ارایه گزارش در باره این دستاوردها امری پسندیده است اما به تناسب اینکه انقلاب ما انقلابی پست مدرن (پسا نوگرایی) است باید توجه داشت که رویکرد انقلاب اسلامی افزون بر اینکه به اقتصاد و سیاست بود به معنویت انسان هم بوده است و این مهمترین دستاورد انقلاب است که باید معرفی شود.

** ترویج گردشگری حلال راهکار رونق صنعت گردشگری است
امام جمعه شیراز همچنین در مورد وضعیت گردشگری در استان فارس پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیان داشت: استان فارس می‌تواند یکی از مهمترین مراکز گردشگری تاریخی، طبیعی، مذهبی و سلامت باشد و امکاناتی نیز به عنوان یک قطب از قبل موجود بوده است.
آیت الله دژکام ادامه داد: مشکلی که امروز با آن مواجهیم این است که چون در کشوری هستیم که اقتصاد نفتی در آن حاکم بوده است، از دیگر زمینه های رشد جامانده ایم و عقب ماندگی ما از این نقطه است.
وی اضافه کرد: امروز اگر بتوانیم با وجود فشارها از موقعیت های ایجادشده به بهترین شیوه ممکن بهره گیریم،‌ زمینه رشد در بسیاری از عرصه ها فراهم می شود.
آیت الله دژکام با اشاره به تدوین مبانی گردشگری حلال در دنیا، گفت: امروز کشورهای غیر مسلمان به توسعه گردشگری حلال روی آورده اند و کشوری مانند ژاپن از این منظر سود می برد بنابراین اگر بناست کاری کنیم که افراط و تفریط در آن نباشد و تضادها تشدید نشود باید در این زمینه فعال شویم.
وی بیان کرد: در صورتی که کاروان های ما که به عتبات عالیات سفر می کنند در مقابل از این کشورها و دیگر کشورهای هدف زیارتی، گردشگرانی را به ایران بیاورند، شاهد رونق گردشگری خواهیم بود همچنان که این اتفاق هم اکنون در شهر مشهد هم افتاده است و ظرفیت های آن در شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) نیز موجود است.
امام جمعه شیراز تاکید کرد: به متولیان در سازمان گردشگری پیشنهاد داده ایم که برخی مراکز همچون مسجد جامع نو شیراز را در معرض دید گردشگران قرار دهند و این مراکز را جزو یکی از اهداف گردشگری شیراز در نظر بگیرند.
آیت الله دژکام افزود: اگر فعالیت هایی در این زمینه صورت گیرد، بسیار شایان توجه خواهد بود زیرا ما در پی ایجاد و معرفی جاذبه های گردشگری هستیم و نه مزاحمت برای گردشگری.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار