معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تاکید بر اینکه بر اساس دستورالعمل جدید، توزیع مستقیم آگهی دستگاه های اجرایی به مطبوعات ممنوع شد گفت: توزیع آگاهی ها باید منحصرا از طریق وزارت ارشاد باشد و تخلف از آن تخلف از قانون است و هیچ مجموعه ای از این قانون مستثنی نیست.
کد خبر: ۷۰۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۱ 24 January 2019

به گزارش تابناک قم، محمد جواد محرابی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به قانون جدید ساماندهی به توزیع آگهی های تبلیغاتی دستگاه ها و نهادهای مختلف افزود: بر اساس قانون جدید ساماندهی به آگهی تبلیغاتی دستگاه های مختلف که توسط وزیر کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دستگاه های مختلف ابلاغ شده است، هر گونه توزیع مستقیم آگاهی تیلیغاتی دستگاه ها و شرکت های دولتی و شرکت های عمومی به مطبوعات و روزنامه ها ممنوع است.

وی گفت: بر اساس این قانون، توزیع آگهی به مطبوعات و نشریات تنها باید از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد و در استان ها توسط اداره کل های ارشاد توزیع شود.

محرابی با بیان اینکه تا پیش از این قانون تفسیرهایی پیرامون مشمول شدن برخی دستگاه ها از جمله شهرداری ها و شوراهای شهر پیرامون این قانون وجود داشت گفت: با ابلاغ این قانون تمام شهرداری ها و شوراهای شهر موظف هستند آگهی های تبلیغاتی خود را از طریق ارشاد در مطبوعات توزیع کنند.

3 درصد رسانه های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است، به گونه ای که از هشت هزار و 629 مجوز صادر شده ، 260 مجوز مربوط به قم است. از 42 خبرگزاری کشور، بیش از 15 خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن این که از 172 روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود 10 روزنامه سراسری در قم دارای دفتر نمایندگی می باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار