مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: قم میزبان ۱۵ فیلم از مجموع ۳۰ فیلم در جشنواره فیلم فجر در دو سینمای منتخب ونوس و تربیت از ۱۳ تا ۱۷ بهمن‌ماه است.
کد خبر: ۷۰۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹ 24 January 2019

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی در نشست خبری که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، از برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای پنجمین سال متوالی در قم خبر داد و اظهار داشت: فیلم‌های این جشنواره در سینما ونوس و سینما تربیت به نمایش گذاشته می‌شود.

وی همچنین به راه‌اندازی بخش شاپرک در این جشنواره اشاره و بیان کرد: پنج فیلم با موضوع کودکان در سانس صبح از شنبه ۱۳ تا چهارشنبه ۱۷ بهمن‌ماه به صورت رایگان در اکران می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به عناوین فیلم‌های جشنواره فیلم فجر بیان کرد: شب آفتابی، پاستاریونی، بنیامین، ضربه فنی و آخرین داستان عناوین فیلم‌هایی است که به صورت رایگان برای کودکان و نوجوانان در قم اکران می‌شود.

وی با بیان اینکه هر فیلم در سه سانس مختلف در سینماهای منتخب اکران می‌شود، عنوان کرد: علاقمندان به دیدن فیلم‌های جشنواره فیلم فجر می‌توانند با دریافت بلیط به مبلغ ۱۰ هزار تومان به تماشای این فیلم‌ها بپردازند.

علت اکران نشدن برخی فیلم‌ها در قم

حسینی کاشانی در پاسخ به برخی انتقادها مبنی بر اکران نشدن برخی فیلم‌ها در قم بیان کرد: انتخاب فیلم‌ها برای اکران در استان‌ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین نظر تهیه کننده آن‌ها می‌باشد و در داخل استان هیچ‌گونه ممیزی برای انتخاب فیلم‌ها وجود ندارد.

وی با اشاره به تقارن ایام فاطمیه دوم با دهه فجر، گفت: تلاش شده اکران فیلم‌های فجر در فرصت زمانی تا پیش از ایام فاطمیه صورت بگیرد و در این راستا قم از ۱۲ تا ۱۸ بهمن‌ماه میزبان جشنواره فیلم فجر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از انعقاد تفاهم نامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدا و سیمای قم خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم نامه هر روز به صورت زنده ۴۵ دقیقه برنامه ساخته و پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰ فیلم سودای سیمرغ و نگاه نو در این جشنواره حضور دارند که استان قم میزبان ۱۵ فیلم از هر دو گروه است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار