بیست و پنجمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران و یازدهمین کنفرانس مهندسی و فناوری فوتونیک ایران نهم تا یازدهم بهمن ماه جاری به همت دانشگاه شیراز در این شهر برگزار می شود.
کد خبر: ۷۰۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 22 January 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دبیر اجرایی بیست و پنجمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران سه شنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: مقالات و پوسترهای ارسال شده به جشنواره در 17 محور نگاشته شده و افزون بر 400 مقاله به دبیرخانه این رویداد تخصصی ارسال شده است.
محمود حسینی فرزاد یادآور شد: محققان تا 26 آبان ماه جاری فرصت داشتند که مقالات خود را به دبیرخانه این کنفرانس ارسال کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: داوری مقالات توسط کمیته علمی انجمن ملی اپتیک و فوتونیک ایران انجام گرفت و بدین ترتیب 309 مقاله پذیرفته شد که از این تعداد، 240 مقاله به صورت پوستر و 69 مقاله در سایر محورهاست.
حسینی فرزاد هدف از برگزاری این همایش را آشنایی متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی و مراکز پژوهشی و صنعتی کشور با فعالیت یکدیگر، مبادله اطلاعات و ایجاد ارتباط بین صنعتگران و پژوهشگران، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در زمینه های گوناگون اپتیک و فوتونیک در کشور و تشکیل میزگردهای تخصصی عنوان کرد.
دانشیار بخش فیزیک دانشگاه شیراز عنوان کرد: این کنفرانس به ابتکار انجمن اپتیک و فوتونیک ایران و با همکاری بیش از 250 موسسه صنعتی، دانشگاهی و مجامع علمی و تحقیقاتی داخل کشور به صورت سالانه در دانشگاه های ایران برگزار می شود و هر ساله تعداد بسیاری از محققان، متخصصان و صاحب‌نظران در زمینه های مربوط به این گردهمایی دعوت می شوند.
به گفته دبیر کمیته اجرایی یازدهمین کنفرانس ماندسی و فناوری فوتونیک ایران، مقالات برتر برای چاپ به مجله بین المللی علمی-پژوهشی اپتیک و فوتونیک ایران معرفی می شوند.
حسینی فرزاد محل برگزاری کنفرانس یادشده را سالن کنفرانس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در شیراز اعلام کرد.
وی گفت: در این رویداد علمی، کارگاه تصویربرداری لیزری سه بعدی برای تشخیص سرطان، کارگاه شبیه‌سازی با نرم افزار لومریکال 2019، کارگاه شبیه‌سازی با نرم افزار کامسول 5.4، کارگاه شبیه‌سازی ادوات تراهرتز با نرم‌افزار CST Studio، کارگاه طراحی سامانه‌های اپتیکی با نرم‌افزار زیمکس اپتیک استودیو 2016 و ... برگزار می شود.
فوتونیک (photonics) شاخه‌ای از فیزیک و مهندسی است که به گسیل، عبور، تقویت و ثبت نور به‌ وسیلهٔ ابزار نوری می‌پردازد. با اختراع لیزر، و پس از آن، با ساخت فیبر نوری شاخهٔ اپتیک در علم فیزیک آنقدر گسترده و کاربردهای آن آنقدر زیاد شد که زمینه‌ای جدید موسوم به فوتونیک در علوم مهندسی متولد شد و در سه گرایش الکترونیک، مخابرات، و فیزیک کاربرد دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار