عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخاب قطر با توجه به شرایط منطقه برای برگزاری این اجلاس بسیار مناسب است، گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای حامی میزبان شدن قطر بود.
کد خبر: ۷۰۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ 22 January 2019

تابناک فارس بهنقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی شورای اجرائی اتحادیه بین المجالس (IPU)، اظهار داشت: قرار است صد و چهلمین اجلاس بین المجالس (IPU) در فروردین ماه 98 در دوحه قطر برگزار شود به همین جهت عصر دیروز جلسه هماهنگی برای حضور هیات ایرانی در این اجلاس در معاونت بین الملل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

دبیرکل شورای اجرائی اتحادیه بین المجالس (IPU) بیان کرد: با حضور اینجانب و اعضای شرکت کننده هیات ایرانی و همچنین نمایندگانی از وزارتخارجه و مراکز ذی ربط این جلسه هماهنگی برگزار شد.

اعضای کمیته‌‎های هیات ایرانی در اجلاس دوحه مشخص شدند

وی افزود: اعضای کمیته‌های امور سازمان ملل، صلح و امنیت، صلح پایدار و دموکراسی و حقوق بشر و همچنین کمیته‌های جوانان و زنان مشخص شدند.

برنامه‌ریزی هیات ایرانی برای استفاده از ظرفیت IPU و اجلاس‌های حاشیه‌ای آن

جمالی نوبندگانی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم برای هر چه پر بارتر بودن این اجلاس و استفاده بهینه نمایندگان مجلس شورای اسلامی از طرفیت‌های IPU انجام شد و به دبنال این هستیم که از ظرفیت اجلاس‌های حاشیه‌ای با گروه‌های مختلف پارلمانی به خصوص کشورهای همسایه و همسو با هماهنگی معاونت بین‌الملل مجلس شورای اسلامی استفاده کنیم.

وی افزود: هیات ایرانی باید بتواند در قطعنامه‌های پیشنهادی IPU حضور فعالی داشته باشد و صدای خانه ملت ایران را به گوش جهانیان برساند.

ایران از میزبان شدن قطر حمایت کرد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخاب قطر با توجه به شرایط منطقه برای برگزاری این اجلاس بسیار مناسب است، گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای حامی میزبان شدن قطر بود.

 

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نزدیکی دیدگاه‌های ایران و قطر در ماه‌های گذشته می‌تواند سرفصلی برای همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی باشد و امیدواریم از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار