شهردار شیراز لایحه بودجه ٣١ هزار میلیارد ریالی سال آینده شهرداری شیراز را تقدیم شورا کرد و از کاهش ۳ درصدی بودجه خبر داد.
کد خبر: ۷۰۵۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹ 21 January 2019

کاهش ٣ درصدی بودجه پیشنهادی سال ٩٨ شهرداری شیرازبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در هفتادو یکمین جلسه علنی شورای شهر شیراز لایحه بودجه ٣١ هزار میلیارد ریالی شهرداری این کلانشهر برای سال ٩٨ را تقدیم شورای اسلامی کرد و گفت: بودجه پیشنهادی نسبت به بودجه ٩٧ کاهش ٣ درصدی دارد.

وی ضمن ارائه لایحه بودجه ٩٨، از افزایش ٣٠ درصدی جمع هزینه‌های جاری شهرداری در بودجه پیشنهادی سال آینده خبر داد و افزود: سهم بودجه عمران شهری در لایحه بودجه ٩٨ دو هزار و یکصد میلیارد تومان است که نزدیک به ٧٠ درصد بودجه را شامل می‌شود.

اسکندپور افزود: لایحه بودجه ٩٨ شهرداری شیراز به عنوان برشی از برنامه پنج ساله سوم این کلانشهر است و سهم زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی و عبور و مرور شهری نیز به میزان ٤٠ درصد بودجه عمرانی پیش‌بینی شده است.

شهردار شیراز از محدودیت‌هایی که در زمینه پیش‌بینی لایحه بودجه ٩٨ شهرداری سخن گفت و تصریح کرد: انقباضی بودن بودجه دولت، افزایش قیمت ارز و حق و حقوق کارمندان به عنوان مهمترین محدودیت‌ها موجب شد تا بودجه پیشنهادی سال ٩٨ افزایش نداشته باشد.

اسکندرپور با بیان اینکه بودجه پیشنهادی به شکل واقعی بسته شده، از شوراییان خواست هر نگاهی که برای اداره شهر شیراز برای سال ٩٨ دارند را در لایحه بودجه پیش‌بینی و تعریف کنند، چرا که تکالیف باعث می‌شود که نفس لایحه دچار اشکال شود، لذا شوراییان باید در لایحه بودجه دیدگاه‌های خود را لحاظ کنند تا نیاز به تعریف تکالیف نباشد.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال آینده ٤٠ تا ٥٠ درصد بودجه عمرانی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام اختصاص یافته است، ادامه داد: اجرای پروژه‌های جدید براساس وضعیت درآمدی شهرداری و تحقق بودجه خواهد بود.

شهردار شیراز اضافه کرد: بودجه پیشنهادی براساس پیش‌بینی وضعیت درآمدی تعریف و تنظیم شده است.

اسکندرپور همچنین در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برنامه مطالعه جامع حمل و نقل عمومی کلانشهر شیراز علی‌رغم وجود قرارداد با دانشگاه شیراز به درازا کشیده است، گفت: با برگزاری چندین جلسه مقرر شد دانشگاه شیراز این برنامه را با جدیت بیشتری دنبال کند. همچنین باتوجه به ضرورت‌های حمل و نقل عمومی مقرر شد بحث قرارداد سیستم یکپارچه شهرداری شیراز با دانشگاه صنعتی شیراز نیز منعقد شود.

وی از شوراییان خواست بودجه پیشنهادی شهرداری در سال ٩٨ را در اختیار صاحب نظران و شهروندان قرار دهند تا مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار