نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در روند فرزندخواندگی و حضانت کودک بی سرپرست، موانع و مشکلاتی حقوقی بسیاری وجود دارد، قوانین فرزندخواندگی و موانع حقوقی آن به صورت کامل در کمیسیون قضایی مجلس بررسی و رفع شود. .
کد خبر: ۷۰۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 21 January 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:مسعود رضایی در رابطه با تسهیل فرآیند فرزندآوری گفت: موضوع تسهیل فرآیند فرزندآوری بارها در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مورد بحث و برسی قرار گرفته است، اما بدلیل حقوقی بودن موانع موجود در مسیر فرزندآوری در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی شده است. ما علاقه‌مند هستیم این فرآیند را تسهیل کرده تا خانواده‌ها با حداقل درگیری‌های قانونی بتوانند به خواسته‌ خود برسند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا کودکان بی‌سرپرست را به خانواده‌ها و زوج‌های شایسته و لایق بسپاریم تا کودکان آینده روشنی را در کنار خانواده جدیدش داشته باشد از طرفی تعداد کودکان بی سرپرست و هزینه های درمانی آنها نیز کاهش می‌یابد.

رضایی اظهار کرد: متاسفانه در روند فرزندخواندگی و حضانت کودک بی سرپرست، موانع و مشکلاتی حقوقی بسیاری وجود دارد، قوانین فرزندخواندگی و موانع حقوقی آن به صورت کامل در کمیسیون قضایی مجلس بررسی و رفع شود. .

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: برخی از کودکانی در اثر حادثه رانندگی و یا زلزله پدر و مادر و خانواده خود را از دست داده اند و بهتر است به خانواده‌ای شایسته سپرده شوند تا در کانون خانواده بزرگ شوند، از طرفی برخی از خانواده ها نیز با قبول سرپرستی فرزندان بی سرپرست انگیزه و امید به زندگی بیشتری خواهد داشت.

قانون فرزندخواندگی نیازمند اصلاح

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش فرهنگ سازی و باور‌های دینی در افزایش فرزندآوری گفت: خوشبختانه در کشورمان به دلیل اعتقادات مذهبی و روحیه مهربان مردم، تمایل به فرزندآوری همیشه وجود داشته است. اما بهتر است کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با همکاری دولت این روند را اصلاح و تسهیل کند تا خانواده‌ها نیز دلگرم‌تر شوند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش هزینه درمانی کودکان شیرخوار رها شده در سازمان بهزیستی تصریح کرد: متاسفانه با افزایش ورودی شیرخواره‌های رها شده هزینه نگه‌داری و درمان آنها نیز بسیار بالا رفته است و مشکلاتی برای مراکز نگه‌داری از شیرخواره‌ها و سازمان بهزیستی به وجود آورده است. وظیفه نگه داری از کودکان و شیرخواره‌ها از قدیم بر عهده سازمان بهزیستی بوده و هزینه‌های درمانی آنها توسط وزارت بهداشت و درمان، خیرین و سازمان‌های مردم نهادی همیشه در این امور یاری‌رسان بوده اند تامین می‌شود. /

پایان پیام

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار