تمرین مهار آتش سوزی در تاسیسات نفتی نظامیه در پنج کیلومتری شمال اهواز روز چهارشنبه با حضور کارشناسان و مسئولان ایمنی پنج شرکت پخش فراورده های نفتی ایلام ، لرستان ، بوشهر ، فارس و آبادان برگزار شد.
کد خبر: ۷۰۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱ 16 January 2019

مهار آتش در 2 بخش مخازن ذخیره سازی و محل بارگیری فراورده های نفتی با استفاده از آخرین تجهیزات روز در هوای بارانی با حضور بیش از 100نفر از ماموران ایمنی با موفقیت مرور شد تا سطح آمادگی برای مقابله و پیشگیری از سرایت حریق افزایش یابد.

تمرین مهار حریق در تاسیسات با استفاده از فشار بالای آب و مواد شیمیایی (فوم) و بهره گیری از تجهیزات ایمنی با حداقل زمان انجام شد.

مدیر شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) در حاشیه این تمرین گفت: ارتقای سطح ایمنی تاسیسات نفتی و ذخیره سازی فراورده های نفتی به لحاظ اهمیت و ضرورت تامین بدون وقفه سوخت مورد نیاز مردم حتی در دورترین نقاط خوزستان لازم و ضروری است و برپایی منظم تمرین(مانور) مهار حریق و پیشگیری از حوادث احتمالی سبب افزایش سطح آمادگی در برخورد با حوادث می شود.

نعمت الله نجفی افزود: در تمرین مهار آتش سوزی در تاسیسات نفتی نظامیه که نقش محوری در تامین همه فرآورده های مورد نیاز خوزستان و برخی نقاط استان های همجوار دارد، سطح آمادگی ماموران ایمنی در برخورد با حوادث احتمالی و نقاط ضعف و قوت این مجموعه مورد ارزیابی قرار گرفت.

همچنین در نشستی که با حضور کارشناسان و مسئولان ایمنی (HSE) پنج شرکت پخش شرکت پخش فراورده های ایلام ، لرستان ، بوشهر ، فارس و آبادان ، کارشناسان مدیریت بحران استانداری خوزستان و مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد زوایای تمرین مهار حریق در تاسیسات نفتی نظامیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر به روز کردن تجهیزات مهار حریق در این مجموعه عظیم تاکید شد.

تاسیسات نفتی نظامیه با حجم ذخیره سازی 650میلیون لیتر انواع فراورده های نفتی که از طریق لوله از پالایشگاه نفت آبادان به این منطقه انتقال می یابد نقش مهم و تعیین کننده ای در تامین و توزیع فراورده های نفتی استان خوزستان و بخش هایی از استان های بوشهر و ایلام دارد.

هواپیماهای رژیم بعثی عراق به منظور قطع خطوط پشتیبانی رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس ، تاسیسات نظامیه را بارها مورد حملات سنگین هوایی قرار دادند ولی این تاسیسات راهبردی با تلاش جهادی کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز هیچگاه از مدار عملیات خارج نشد

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار