مسئول باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به کشف تعدادی سکه در منطقه تاریخی "شنب غازان" تبریز گفت: طی ماه‌های گذشته، تعدادی سکه در این منطقه توسط انجمن تاریخی فرهنگی غازانیه تبریز کشف شده بود که به اداره کل میراث فرهنگی تحویل و مطالعات اولیه در خصوص آن آغاز شد.
کد خبر: ۷۰۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷ 16 January 2019

حسین اسماعیلی عتیق در تشریح این خبر، اظهار کرد: مطالعه و پژوهش در خصوص سکه‌های کشف شده نیازمند پژوهش دقیق‌تر بوده و نظر قطعی کارشناسی پس از اتمام مراحل اعلام خواهد شد.

وی در ادامه، هویت بخشی آثار تاریخی را مستلزم بررسی و پژوهش کارشناسان باستان شناسی، دانست و گفت: آثاری كه از كاوش‌های باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی و میدانی توسط اشخاص یا تشکل‌های مردم نهاد میراث فرهنگی به دست می‌آيند، مهم‌ترين منابع مادی اطلاعاتی گذشته هستند، از این رو علاوه بر كشف و بررسی اين آثار بايد برای حفظ و حراست از آن‌ها بررسی‌های دقیق صورت پذیرد.

وی ادامه داد: اشیای باستانی و قیمتی پس از کشف در مناطق تاریخی به اداره کل میراث فرهنگی استان تحویل و پس از بررسی‌های اولیه به منظور ادامه و تکمیل روند پژوهشی به پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور ارجاع می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه پس از تحویل اشیای باستانی، پژوهش و بررسی آن‌ها پس از طی مراحل اولیه مطالعه ساختاری، آغاز می‌شود، افزود: اشیای کشف شده در ابتدای امر، مورد مطالعه ساختاری قرار گرفته و پس از طی مراحل کارشناسی و پژوهشی قدمت و تاریخچه براساس نظر کارشناسان قطعیت می‌پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار